Annons:
Etikettköp-sälj
Läst 351 ggr
Fiona1234
10/4/14, 8:40 PM

Planerade/aktuella kullar?

Hej! Jag har nu efter ca 1 års längtan bestämt att en kanin ska flytta in i slutet av detta år Skrattar Jag hade hittat en perfekt kull men tyvärr klarade inte alla ungar sig så jag uteblev ifrån den kullen, jätte tråkigt! Ledsen

Så nu söker jag med ljus och lykta efter en kull med hoppkaninungar som är leveransklara i December/Januari. Detta kommer bli min första kanin (dock så har min syster haft kanin för måånga år sedan) men har läst mycket om skötsel, foder, kaninhoppning osv Glad Jag vill då ha en jättesnäll och gosig liten kanin som har stor potential till hoppning, den får absolut inte bitas/ha elaka föräldrar då det är som sagt min första kanin. Jag föder upp guldhamstrar och har haft djur i hela mitt liv så har stor djurvana Hjärta

Ni som nu har planerade kullar får ju gärna höra av er! Jag bor i Stockholm och vill helst kunna hälsa på kaninen innan den flyttar hit, för att se att det är den rätta jag väljer. Men om jag fastnar för någon i tex göteborg/umeå och det  går att ordna transport så vore det inte ett problem i mina ögon Skämtar Nån typ av dvärgvädur liknande söker jag (har hört att hoppkaniner oftast är blandningar?) och helst en hona. Viltgult, vit blå ögd och wienertecknat tycker jag väldigt mycket om Glad Även fläckigt tycker jag om, vet inte vad det heter hos kaniner men hos hamstrar heter det dominant spot haha 😊

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Annons:
Nallemillan
10/5/14, 9:19 PM
#1

En sak jag hade tänkt på är att de flesta hoppkaniner har en hel del envishet, Min första trodde jag skulle vara enkel i all hantering mm, men det har tagit mig nästan ett helt år att "få ordning på han" han har varit stressad och haft massa envishet och jag vet inte hur många gånger som jag tappat tålamodet  pga han men han har bara blivit lugnare och lugnare vilket är positivt :)

Men till det du skrev så finns dessa uppfödare som jag tycker är bra (i skåne):

- Paralinens

- Milleniums (där kommer min ifrån)

- Midgårdsolens

Sedan gillar jag även Miss pinkys :)

En sak till: Alla kaniner kan lära sig hoppa så egentligen spelar rasen ingen roll, jag har en lejonhuvad dvärgvädur som inte är uppfödd till hoppning men han är MSV i rak och har en pinne kvar i kroken :) Så allt går :)

Mickis1994
10/5/14, 9:37 PM
#2

Jag skulle kolla in på skhrf.com/forum - säljes  och planerade kullar. Där kan du hitta både aktuella kullar och vad som planeras. Finns flera bra uppfödare i Stockholm med härliga kaniner. 

En köpes annons på fb: Hoppkaniner och tillbehör köp och sälj 

Där är det många aktiva hoppare som är med. 👍 Var noga med att skriva att du vill ha en enkel och trevlig  kanin och att detta blir din första :)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Peak303
10/5/14, 11:10 PM
#3

Jag har en kull planerad som dock kommer födas i Feb/mars. Mellan Midgårdsolens Arista och Midgårdsolens Oden. :) Info och bilder har jag här: http://snowflakeskaniner.weebly.com/planerade-kullar.html Om det blir något är de för väntade färgerna madagaskar, viltgul och japan gul/svart. :) Finns i Skåne.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Upp till toppen
Annons: