Annons:
Etikettkullplanering-make-maka-sökes
Läst 759 ggr
Northernlights KU
8/14/14, 12:39 PM

Obesläktad hane sökes

Söker en obesläktad hane för parning av min obesläktade hona.

Honan hoppar lättklass hemma utan problem (har aldrig testat högre), men är väldigt lite tävlad och har inga pinnar ännu. Hon är helt obesläktad med alla större hoppled. Pappan är dock tävlad och svårklassad med pinnar, och från denna stammen kommer det många fina svår- och elitklassade kaniner. Hon har ett fint temperament och är okomplicerad i all typ av hantering.

Krav på hanen jag söker:
* Obesläktad, något enstaka större led på långt håll kan vara okej
* Elitklassad, alternativt svårklassad och på väg uppåt
* Inte ha eller bära på några kända genetiska defekter
* Ha ett stabilt temperament

I övrigt är jag öppen för alla förslag :)

Tveka inte att höra av dig (via PM eller svara i tråden) om du vill ha mer information eller har en hane du tror kan passa!

           Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

Annons:
MusCarro
8/15/14, 10:25 AM
#1

Jag har väl nån/några pojkar :) Kolla in på http://queenskaniner.weebly.com/ :)

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

sotlynx
8/22/14, 11:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Måste få göra ett försök med min ljuvlige Amulettens VitTass! Stor renrasig dvv, totalt obesläktad med allt. Tyvärr är han bara msv i krok.. Svår i rak och elit i höjd. Enorm kapacitet, jäkla tagg och underbart snäll och go. Tyvärr bara tävlad knappa två uppslag i tävlingsboken då han blivit för gammal och jag tävlar sällan. Men, det hade varit underbart med lite bebisar efter honom!

Cilia.Teddytöserna
8/22/14, 4:37 PM
#3

Har pm:at dig men inte fått något svar 😛

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Autodidakt
10/28/14, 10:34 PM
#4

Hejsan! Jag har en hane på 9 år som jag verkligen vill behålla generna på då han dels är efter min första kanin :) han är dvärghare/dvärgvädur, blå Otter, väldigt duktig hoppare och han är en STOR kelgris. Han var svårklassad med pinnar, men då han var min systers kanin och hon slutade blev han aldrig elit. Hans pappa var elit klassad med cert. Han är som sagt 9 år och har aldrig vart sjuk, hans far var renrasig dvärghare och blev 10 år. Det hade vart jätte kul om du ville ta en kull efter honom, han heter Christian Olsson och är e: Skärbo's Cinzano u: Hello Hoppsan. Håller tummarna för svar :)

Den man bäddar med får ligga.

Upp till toppen
Annons: