Annons:
Etikettavel-färg-genetik
Läst 2291 ggr
lovemysack
6/23/14, 11:55 PM

Alfons - Gt Ch Freddie

Alfons gick tom förra parningen med Freddie, men ett nytt försök kommer att bli av inom kort. Ungarna kommer finnas i Dalarna med leverans åt alla håll i Sverige. Dangerous Gt Ch Friends Will Be Friends "Freddie" (svartbrokad) E: Flamencos GT CH Ametist (blå brokad) U: Chimera (svart) Klassning: Rak: Elit, 3 cert Krok: Elit, 3 cert Höjd: Elit, 75 cm Längd: Elit, 210 cm Så här beskriver Michelle Freddie: När jag åkte med ner till Josse och fick se hennes underbara ungar, var den svartbrokige grabben var helt underbar. Freddie har alltid varit en lång smäcker grabb. Riktigt läcker att kolla på. Han har en tendens att kunna bli ganska spänd, men brukar kunna slappna av väldigt fort igen. Han har aldrig haft svårt för hoppningen. Redan på debuten plockade han sin första pinne. Det gick sen snabbt upp i klasserna och på sin första start i elit kom han tvåa på 0+2! En otrolig grabb men enorm kapacitet. När alla bitar faller på plats är han otrolig. Det är en underbar känsla att hålla i kopplet och bara smyga med bakom honom och se hur han tar sig ann banan helt på egen hand. Filmer på Freddie: http://m.youtube.com/watch?v=TnnRlmltaXM http://m.youtube.com/watch?v=v4pKfN1Ifn8 http://m.youtube.com/watch?v=obyoT10e5c4 Winds Of Vitality "Alfons" (viltgul)(Obesläktad) E: Edward Cullen (madagaskar med japanränder) U: Lucky One's Sunny (viltgul) Klassning: Rak: ELIT Krok: Svår, 3 Pinnar Höjd: Ej Elit, 2 Pinnar Längd: Ej Elit Så här beskriver jag Alfons: Alfons är min lilla dam i kaninstallet. Hon är den snällaste och blir väldigt missnöjd om man inte myser med henne efter maten. På banan är hon en väldigt trygg och frammåt kanin som inte gör sig besvärad av att hon är lite mindre än alla andra. Hon är en storhoppad kanin som lekande lätt tar sig över elithindren. Filmer på Alfons: http://m.youtube.com/watch?v=IQf1lBjhEF8 http://m.youtube.com/watch?v=Tq0-wOUb6D4 http://m.youtube.com/watch?v=lpKpsmV2P48 ----------------------------------------------------------------------------------- Till Alfons ville jag ha en hane som var rätt obesläktad, plus rätt så stor och med lite fart i. Han skulle vara brokad/mantlad som antingen var blå eller var bärare av blått. Så på rak SM såg jag Freddie och vart totalt såld. Jag är jätte glad att jag fick låna Freddie till Alfons och jag tror det kan bli en rolig kombination med lite fartfyllda storhoppande kaniner. Med Alfons phsyke och trygghet tillsammans med Freddies kropp, fart och coola hoppstil kan det inte annat än bli perfect. Än så länge är det två intresserade, sen kanske jag kommer spara en unge ur kullen. Ungarna kommer bara bli släkt med: Elliot, Tess & Simoneholms Kommande färger: Viltgul, Viltgrått, Blått, Svart, Viltblått Viltisabella, Isabella och Madagaskar i brokat och helfärgat Pris: 500 kr I Köpet ingår: Övergångsfoder & Härstammningsbevis Det är lättast att nå mig på mail: mois_fotboll_8@hotmail.com eller här på khif. Det är bara att höra av sig med frågor och funderingar. //Moa =)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Annons:
lovemysack
6/23/14, 11:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Mamma Alfons.

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
6/23/14, 11:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Pappa Freddie.

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
1/18/15, 7:06 PM
#3

Alfons är på dag 12 i dräktigheten.

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Parvel
1/19/15, 7:31 PM
#4

Edward Cullens ena dotter har gett bettfel. Bara så att du vet.

Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare

Medarbetare på Kaninhoppning ifokus

lovemysack
1/27/15, 7:47 PM
#5

#4 du får gärna PMa mig om mer information oxå. Känns ju lite sisådär att du bara… Ööh dottern har gett bettfel… Jaha… Och…. Jag vill ju lixom VETA det då. Kanske att man kan PMa lite information dåee ;))

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
1/27/15, 7:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Alfons är idag på dag 21 och ett bo har börjat byggas, inte ett litet heller ;) (Klicka på bilden)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Annons:
Zofie
1/31/15, 7:26 PM
#7

#5 Sånt kollar man väl upp förvisso? Ägaren till Päcklan har ju skrivit det på både sin facebooksida och skhrf att Laika (e. Päcklan) fick unge med bettfel.

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

Mickis1994
1/31/15, 7:55 PM
#8

#Håller med #7. Uppfödaren till den aktuella kullen har gått ut med info med detta och avelsförbjud sattes på de andra ungarna i kullen. Kommer upp om man googlar…

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

lovemysack
1/31/15, 8:21 PM
#9

Inget jag har sett, kanske kom ut innan skhrf uppdaterades osv… skulle jag vetat det skulle jag ju tänkt innan.

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
2/6/15, 3:28 PM
#10

Alfons har nu idag på dag 31 fått 4 små blå och blåbrokade godingar :D

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

sfut
2/6/15, 3:50 PM
#11

Grattis! Kul!

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

lovemysack
2/6/15, 5:26 PM
#12

Tack :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
2/10/15, 9:44 AM
#13

Två blå/viltblå brokade och en svartbrokad och en svart är det. Alla är tjocka och runda. :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Annons:
lovemysack
2/17/15, 2:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#14

10 dagar idag och bebbarna bara växer och växer :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Mickis1994
2/17/15, 2:24 PM
#15

Fina! :D

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

lovemysack
2/17/15, 2:28 PM
#16

#15 aa dom är riktigt Goa! Så fort man myser med dom så tuggar dom allihopa, så keliga! Alla är lugna och fina och super snygga! :D

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
2/18/15, 7:42 AM
#17

Idag har bebisarna öppnat ögonen och bilder ska tas senare idag :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
2/26/15, 11:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Lundens Blue Eye Soul - blåbrokad (hane)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
2/26/15, 11:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Lundens New Year Kiss - svart (hane)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
2/26/15, 11:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Lundens Heels Of Steel - svartbrokad (hona)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Annons:
lovemysack
2/26/15, 11:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Lundens Party Of Five Glitters - svartbrokad (hona)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
2/26/15, 11:49 AM
#22

Bättre bilder kommer! Men så länge får ni nöjja er med dom här ;) Kön är inte riktigt fastställt än. Det går att visa intresse! Dock har jag redan köpare åt alla med köpare bestäms om någon vecka så det är absolut inte för sent att visa intresse! :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
3/11/15, 5:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#23

Bebbarna :D

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Upp till toppen
Annons: