Annons:
Etikettfoder-skötsel-burar
Läst 792 ggr
lovemysack
4/20/14, 8:29 PM

(Kaninhoppningsfråga)

När man är på hästtävling måste man jämt visa upp hästen för en veterinär eller liknande innan man får starta så att hästen ser frisk ut. Varför gör man inte det med kaniner? Varför känner inte domaren igenom kaninen innan start? Varför kollar inte domaren när kaninen tex springer från en bom på marken till en annan bom några meter bort?

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Annons:
natha-mjau
4/20/14, 8:33 PM
#1

det är oftast väldigt många kaniner som tävlar så det skulle ta väldigt lång tid, förhoppningsvis så tävlar man inte med sjuka kaniner!
men skulle en kanin se lite krasslig ut kan domaren välja att inte låta kaninen tävla.

Sista frågan förstod jag inte :)

Viilmaa
4/20/14, 9:37 PM
#2

Som Nathalie sa, det är oftast väldigt många kaniner på plats och att kolla ifall alla är 100% friska skulle ta sin lilla tid. Sen så är det inte alltid heller lika många personer på plats på kanintävlingar som det är på hästhoppnings tävlingar :) Jag tror nog inte att det är lika vanligt att tävla med en sjuk kanin som med en sjuk häst, ifall hästen har ont och inte vill hoppa så är det rätt "enkelt" att spöa den över ett hinder, det är inte riktigt samma sak med kaniner. Visst hade det varit bra att har någon som kollar, men jag har aldrig hört att någon har tävlat med en sjuk kanin medvetet så det hade nog inte riktigt fungerat i längden :)

// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner

Upp till toppen
Annons: