Annons:
Etiketttävling-resultat
Läst 709 ggr
Nallemillan
2014-04-05 19:52

Utvecklingstråd - Milleniums Once Upon a Castle

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såg syskonens trådar så då måste min lilla bebis också ha en egen :)

Köpte hem den lilla filuren Milleniums Once Upon a Castle till vardags Casper. Tanken var väl inte en hane men när jag såg Casper var valet enkelt.

På banan: Hemma brukar han hålla sig lugn och fin. Han har hittils bara startat 3 gånger. En i mini och två i lätt. Blev lite stressad och på lätt banorna gick han tyvärr inte igenom. Men nästa gång tar vi det :)

Annons:
Cilia.Teddytöserna
2014-04-05 20:04
#1

tass

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Nallemillan
2014-06-15 00:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

I Lördags och söndags var det Breeders Trophy och där var jag :D.

Syskonen gick alla super fint båda dagarna. Dream och Scott tog pinnar båda dagarna i MSV och Siri tog sista pinnen till MSV på söndagen.

För Casper var det en bra helg. Lördagens runda kändes bra framtills han inte ville att jag skulle korrigera bak honom och började då sprätta och kom lös ifrån selen. Alla snälla människor hjälpte mig att fånga honom medans tiden tickade på. Jag valde att gå av banan då jag inte ville strässa upp honom med att sela super fort.

Söndagen var bättre. Han har äntligen fattat att han ska framåt och inte sitta stilla och glo. Han hoppade på fint och vid tredje hindret (Tror jag) svängde han snävt till höger och mitt koppel rev ner det rätuppstående hindret. Utöver min lilla rivning gick han felfritt och kom då i mål för första gången på säkert ett halvår. Blev ett fel, men klassen hade över 70 starter vilket gjorde att bara kaniner med 0 fel gick vidare. Väldigt synd tyckte jag men är otroligt glad över att han gick framåt. 

Nästa start blir på måndag (16/6) i Eslöv. Då hoppas vi på att allt går bra :D 

Bilden är fotad av Pralinens kaniner :D

Nallemillan
2014-07-12 11:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

De senaste tävlingarna har gått super bra :D Har varit nära att ta pinne på en av kvällstävlingarna. 

Igår var jag iväg med han hos en kompis. (Vi var tre som tränade tillsammans) Han gick superfint på alla rundorna och är så otroligt nöjd över han!

Vi tränade också längd och vi stannade på ca 125 cm. Otroligt nöjd över min plutt :)

Bilden är fotad av Pralinens hoppkaniner

Nallemillan
2014-10-26 18:07
#4

Var ett tag seda jag skrev något här men nu har jag äntligen något att berätta:

Casper och hans syskon fyllde 1 år den 31/7, ❤️ dock lite gammal info.

idag och igår (25-26) har det varit tävling i kvidinge och oj vad det gick bra i lördags 😃

Han har pausat nästan hela sommaren (från typ 7 juli till igår) och har tränat här hemma och så. Och det har gett resultat.

Igår var det Rak lätt och efter framhoppningen lyckades han ha i sönder kopplet när han trasslade sig, så han kom lös. Men efter en relativt snabb infågning så var det dags för start (fast med ett nytt koppel) och mina förväntningar var att han skulle springa ut innan varje hinder. Men till min stora förvåning sprang han rakt fram 🙂 (utom en gång vid giraffen) och det resulterade till ett felfritt lopp. När det väl var dags för final så var förhoppningen inte heller så stor men han sprang helt rakt fram och gick även där felfritt 😃 vilket resulterade till en pinne och 3:a av ca 60 starter, det blev även hans första pinne någonsin 😛.

Min älskade lilla bebis ❤️

Filmen är ifrån grunden 😛

Upp till toppen
Annons: