Annons:
Etikettklasser-uppklassning
Läst 984 ggr
Evelina!
12/3/13, 9:08 PM

Registrering SKHRF?

Hur resonerar ni där? Registrerar ni samtliga tävlingsdjur redan när de tävlar lätt/msv eller gör ni det först då kaninen klassat upp sig till svår? Min ena kanin registrerades av föregående ägare och jag tycker det är jätteskönt att inte behöva tänka på det den dag hon tar sin sista msv-pinne. Jag går nu i tankarna att registrera min nya hoppkanin (unge) som följaktligen inte ens hunnit debutera, men det kanske är lite väl tidigt? Samtidigt som det skulle vara skönt att ha det gjort (och man kan skriva på tävlingsboken snyggt och prydligt redan från början, hehe). Jaja, dagens i-landsproblem! Men skulle vara intressant att höra hur ni andra tänker.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
Henni-Chan
12/3/13, 9:43 PM
#1

Jag brukar generellt inte registrera mina kaniner på direkten men har fått en del inköpta djur registrerade från att de var 8 veckor. Jag brukar i regel vänta tills de börjat plocka pinnar i medelsvåren.

Men absolut om det är en kanin som jag verkligen tror på och ska skicka in flera reg på äldre kaniner, brukar jag slänga in bebisen också ;)

Jag kan också, precis som du skrivit, tänka mig att det är skönt för den nya ägaren att få vetskapen om att kaninen är reggad redan i och med köpet. Det är något som jag kan tänka mig att göra om köparna tänkt tävla hoppning och ber mig :)

Men ser inget hinder till att registrera "bebisar" redan från början :)

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

natha-mjau
12/4/13, 3:07 PM
#2

Jag har reggat mina lättkaniner, ser ingen nackdel med att regga dem tidigt. :)

Northernlights KU
12/4/13, 8:45 PM
#3

Jag brukar inte regga dom när dom fortfarande är "bäbisar", väntar helst tills de börjat tävla litegrann och man har fått känslan av att de kan "bli något". Visst kan man regga dom långt mycket tidigare än så, men samtidigt är det ju lite bortkastade pengar att regga kaniner som kanske ändå inte kommer att tävla ö h t.

Däremot erbjuder jag mig alltid att regga egna uppfödningar innan jag säljer dem, oavsett ålder, ifall nya ägaren önskar det 🙂

"Min" klubb (och andra klubbar också?) har på sistone infört något "paketerbjudande" för både tävlingsbok och registrering om man skaffar båda samtidigt, så att det blir billigare än om man t.ex. köper tävlingsbok först och registrerar senare.

           Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

Henni-Chan
12/5/13, 9:43 AM
#4

#3 - det dr paketerbjudandet kommer alla klubbar att kunna erbjuda sina medlemmar från och med 2014. Men vad härligt att ni redan har kört det ett tag. Vet du hur det fungerar? - "lite OT"

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Evelina!
12/5/13, 11:13 AM
#5

Låter ju jättebra med paketerbjudande för både registrering och tävlingsbok. Avvaktar nog med att regga tills det blir verklighet i STKH också.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Northernlights KU
12/5/13, 9:42 PM
#6

#4 Jag har inte så jättebra koll faktiskt om hur det har fungerat och hur populärt det har varit att utnyttja det erbjudandet, alla mina kaniner har haft tävlingsböcker sedan tidigare och de som ska reggas har varit reggade.

Men jag funderar på att kanske köra med det på nästa kanin jag får hem, den är tävlad och har gått bra men har bara tävlat inom KAF så den behöver ju ändå en ny tävlingsbok för SKHRF 🙂

           Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

Annons:
NinaS
12/14/13, 10:57 AM
#7

Jag har gjort som #2.

Upp till toppen
Annons: