Annons:
Etikettfoder-skötsel-burar
Läst 1177 ggr
Ribby
11/2/13, 1:39 PM

Kompostgallertråd!

Eftersöker nya ideér på hur man kan bygga kompostgallerhagar med tak som är relativt stora. Lägg upp bilder på hur ni har kommit med smarta lösningar :)!



Annons:
[Fruktiz]
11/2/13, 6:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Såhär ser mina kompostgallerhagar ut! 
Anledningen till att gallren på kortsidan står på högkant är för att få buren så kvadratisk som möjligt, annars skulle det bli stora 'hål' i taket. :)

Northernlights KU
11/2/13, 8:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är 4 utav mina hagar. De har 2 kompostgaller på varje sida och 4 kompostgaller som "tak" respektive "golv". Hagen näst längst bort på bilden har någotslags nät (det ljusblåa) som tak. Nätet väger mindre och var billigare än kompostgaller, MEN nu i höst när första snön kom upptäckte jag att nätet hade den lilla nackdelen att snön liksom inte kommer igenom hålen i nätet, utan lägger sig uppepå istället. Resultatet var att hagarna med nät höll på att rasa ihop av den tunga vikten från snön, så jag ska byta ut alla nät mot kompostgaller istället.

           Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

Northernlights KU
11/2/13, 8:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Dom färggranna fleecefiltarna hänger där för att ge kaninerna skugga när det är soligt ute 🙂

           Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

Henni-Chan
11/18/13, 9:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Så här ser mina hagar ut. Det är kompostgaller i botten och som tak. En presenning täcker halva hagen i princip hela vägen runt (ej på golvet). Detta gör att mina kaniner skulle kunna vara ute i sol såväl som regn. 🙂

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Upp till toppen
Annons: