Annons:
Etikettklasser-uppklassning
Läst 798 ggr
fossingen
2013-08-29 14:18

1 fel fråga

Om en kanin puttar ner en bom på ett hinder så räknas det som 1 fel oavsett om den klarar hindret eller ej. Men det jag undrar är. Om kaninen puttar ner en bom = 1 fel, om jag då väljer att lyfta kaninen över hindret, får jag ytterliggare ett fel då?


Annons:
Northernlights KU
2013-08-29 14:34
#1

Om kaninen (eller föraren) på ett eller annat sätt river minst en bom räknas det som rivning vilket ger 1 fel. Oavsett om man sedan väljer att lyfta kaninen över det rivna hindret eller om kaninen hoppar över ett redan rivet hinder så får man inga ytterligare fel.

Många förare väljer att lyfta över redan rivna hinder för att spara tid, eftersom det (kan) ta längre tid att övertala kaninen att hoppa. Men vissa väljer också att låta kaninen hoppa det rivna hindret som lite "utbildning" om det är en orutinerad kanin eller en som brukar ha svårt för att komma igenom en hel bana etc.

Så vitt jag vet är det aldrig möjligt att få mer än 1 fel per hinder, oavsett vad man har för sig. Visst kan man få typ hur många som helst korrigeringsfel innan/mellan hinder, men det är ju inte riktigt samma sak…

Hoppas min eminenta förklaring var till lite hjälp 😉

           Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

Vincent...
2013-08-29 17:18
#2

Även livbojarna på vattengraven räknas för rivning^^

HAHAHAHAHAHA…..

fossingen
2013-08-29 18:14
#3

#1 Tackar. Har också hört att ett hinder alltid är ett fel oavsett, dock var jag osäker om lyftet. Toppen! :D


Upp till toppen
Annons: