Annons:
Etikettom-sajten-sajttävlingar-lekar
Läst 3032 ggr
kyrkeliden
12/31/12, 7:38 PM

Månadens Hoppkanin - Januari 2013

Efter önskemål av er medlemmar så gör vi ett nytt försök med "Månadens hoppkanin" här på kaninhoppning iFokus.

---------

JANUARI 2013

Ett nytt år står för dörren och vi vill veta vad era förhoppningar och mål med er kanin är under detta år. Därför…

  • Skriv en förklaring till vad du har för förväntningar och mål med din/dina kanin/kaniner under året.
  • Lägg upp en bild som hör till din förklaring (ex. på kaninen det gäller)

Förklaringen ska ha något med hoppning att göra. Kanske bättre samarbete mllan dig och din kanin, klassa upp din kanin, åka på er första tävling, bli medlem i en klubb och börja träna, ta din första hoppkull, eller kanske få din kanin att bli mindre stressad på banan. Åka på en långresa och tävla kanske. Ja, i princip vad som som har med hoppningen att göra.

Lite regler ang bild:

  • Du måste ha tagit bilden själv / alt. ha tillåtelse av fotograf att använda bilden
  • Sista dagen att lägga in bild för att vara med i månadens hoppkanin är den 25:e varje månad.

VINNAREN

Vinnarens bild och förklaring kommer stå på förstasidan här på sajten. Vid årets slut kommer sedan alla vinnarna under året att tävla om "Årets Hoppkanin".

Lycka till allesammans!

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Annons:
Lurvas11
1/1/13, 12:54 PM
#1

Åh vad kul! Måste vara med! Måste bara hitta en bild först. Måste kaninen hoppa över ett hinder på bilden?

Hälsningar Lurvas11Glad

kyrkeliden
1/1/13, 1:44 PM
#2

#1 Nej, men det ska vara en kanin som tränr/tävlar hoppning. så att den på något sätt kan kopplas samman med "hoppkanin". :)

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

lovemysack
1/1/13, 4:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sparfs Mas-Mästare "Sixten"

Till detta år ska jag försöka få han att gå lite (saktare) Han är väldigt stretig och jag behöver korrigera mycket på raken! Så vi ska försöka komma överens mer och sammarbeta över hindren! :) Målet är väl att ta pinnar i rak oxå!! ;) Han har tagit någon pinne i krok men de värkar vara hopplöst i rak! :)

Kram kram från mig och Sixten!

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

torpetskaniner
1/1/13, 4:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

(Vet ej om vi Medarbetare får vara med, men lägger upp i fall att)

Mitt mål för 2012 har egentligen inte mest med hoppningen att göra. Jag anser att det viktigaste för att få en kanin att hoppa bra och tycka det är roligt är allsidig träning. Därför ska jag ha som mål att fortsätta föra träningsdagbok för min lilla Päckla, eftersom det är lättare att hålla koll på resultatet av träningen och hur han förändras.

Päcklan är 5 år snart, vilket är ganska mycket. Därför vill jag hålla honom i en så fin form som möjligt så han håller länge. Jag tror man kommer långt på att träna upp sin kanin, inte bara i hoppning. Utan exempelvis promenader, ge bra foder och självklart kärlek.


WhiteBunnyWithBlueEyes
1/1/13, 6:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jaaaa, min önskning slog in, kul att jag föreslog att vi skulle ha "månadens hoppkanin" Skrattande

Shackalen vill vara med och tävla!

* Till sommaren 2013 så ska jag och denna dam förmodligen fara på våran allra första hopptävling, vi har tränat och även fast du togs ifrån mamma då du bara var 6,5 vecka gammal och fick sitta på en djuraffär tills jag kom och köpte dig ungefär 7 veckor senare så har du blivit så duktig på att hoppa, du har ingen "hoppstam" men idag kan du hoppa nästan 2 meter längd och över 60 cm höjd! Men hon är ganska stirrig av sig och störs lätt i träningen om det kommer någon eller om det är något som låter.. vet inte hur hon skulle bära sig åt på en tävling, göra jättebra ifrån sig eller stanna efter varje hinder för att titta sig omkring…men man få hoppas på det bästa Glad

* Tryck på bilden för bättre kvalite!

WhiteWolf
1/5/13, 11:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Vilket bra sätt att få en kick att tänka igenom vad man egentligen har för mål! Så då måste ja absolut va med!:D

Kanin: Flamencos Algol av Perseus

Mål: Vårt mål är att lära oss att samarbeta och förstå varandra när det kommer till krokbana. Hinderna är inga problem men på vägen imellan brister kommunikationen och vi blir båda förvirrade xD

/Empa

(foto:Patric Blomstrand och tillåtelse att använda bilden finns :))

Annons:
WhiteWolf
1/6/13, 12:11 AM
#7

Kallas Anzu till vardags glömde jag skriva ^^

PrinzeZz
1/7/13, 5:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

det här med mål är svårt, jag har aldrig strävad efter att nå upp till mål i livet, utan jag tar dagen som den kommer.

Det är inget mål jag har, men jag skulle tycka det var kul att Demo tar sina sista cert till Great titel i sommar och det skulle absolut inte vara fel att ta något cert i rak också. Men för det krävs det nog att han börjar springa på och det är väl lite av ett mål, att Demo hittar farten, inte bara på hemmaplan utan även på nya ställen.

Foto Fredrik Mattsson

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Charlie98
1/7/13, 9:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Couscous, min kämpe! Hon förlorade sin kompanjon Quinoa 26 november 2012 och hon har varit lite ensam sen dess men hon kämpar på ändå. Mitt mål med hennes hoppträning? …. Det är nog att fortsätta på den nivån hon värkar nöjd med. Hon tycker att det är super skojj att hoppa men höjer man så blir det lite tristare, därför har jag valt att hoppa med henne på hennes villkor så att vi båda får ha det skoj under träningen.

Bilden är tagen förra sommaren, då hennes livskamrat fortfarande var vid hennes sida.

[RC1393]
1/14/13, 12:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Hissjö's Snow Feelings, Elsa. Hon är en ca 8månader gammal dvärgvädur.

Årets mål är att hon ska ta sin första pinne och bli ännu bättre på krok! Hon är redan nu duktig och hoppar med fart, och gör sitt bästa för matte, oavsett hur tokigt jag för henne^^

svartkanin
1/17/13, 8:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag och Khaos Stjärnstoft (aka Sväva) vill vara med!

Vårat mål 2013 är att bli säkra tillsammans ute på banorna samt att Sväva klassar upp sig säkert och fint. Vi är lite extra taggade inför alla roliga cuper till sommaren och hennes 1 års dag till hösten :)

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

bellamollylovee
1/19/13, 8:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Mitt och Tempes (Snöflingans Magnum Temptation) mål är att ha superkul i år och få rutin i eliten.

Foto: Linnea Nordberg (http://svartkanin.blogg.se/)

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

[Bambis]1
1/20/13, 11:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Vendela! :D Vårt mål är att börja tävla :)

Annons:
LeaHumlan
1/20/13, 3:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Det här är Lea

Mål under 2013:

vårt mål under 2013 är att hon ska bli lika säker på tävlingsbarnorna som hemma. och att hon inte ska stressa upp sig så fort vi åker iväg någon stans. Det skulle vara såå roligt om hon fick ta sin första pinne!


Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg

Alvirpo
1/20/13, 5:00 PM
#15

Mitt mål för i år är att kunna tävla med totte till våren. Just nu är han ganska osäker på hindren och blir rädd för mina fötter om jag kommer för nära, så ett delmål blir att försöka träna bort reädslan för mina fötter och osäkerheten i hoppningen:)

(bild tagen förra våren)

kyrkeliden
1/25/13, 11:40 PM
#16

Då jag haft lite datorstrul och inte riktigt sett till att putta upp tråden så förlänger vi sista dagen att lägga in bild och skriva pm sina mål för året, tills på söndag (27:e)

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Northernlights KU
1/25/13, 11:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Mitt mål 2013 med Ljusvattnets Brims är att få henne att fungera i tävlingsmiljö.

Hon kom till mig i höstas, ca 1 1/2 år gammal, och var väldigt lättlärd när det kom till hoppträningen. På hemmaplan är hon en riktig stjärna, men eftersom hon reagerar så mycket på plötsliga ljud och rörelser i omgivningen har tävlingsframgångarna uteblivit.

Hon har förvisso bara startats två gånger i miniklass i höstas, men jag hoppas att nu när hon ska igång och tävla igen efter "vintervilan" att hon börjar slappna av och blir trygg i tävlingsmiljön. Så att hon får en chans att visa upp sin "stjärnstatus" även på tävling Glad

           Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

kyrkeliden
2/2/13, 9:20 AM
#18

Vinnaren presenteras på tisdag då jag har tillgång till dator ;) Verkligen varit superkul att läsa igenom allas mål. Oavsett vem som vinner så hoppas jag ni alla når de mål ni satt upp och önskar alla ett stort lycka till ned träning och tävling. Håll utkik på tisdag! Februaris månads hoppkaniner kommer Linnea Att bestämma tema på och lägga upp tävlingen.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Upp till toppen
Annons: