Annons:
Etikettkullplanering-make-maka-sökes
Läst 1074 ggr
ellenpellen0012
9/10/17, 10:39 PM

(S?) Planerad hopp kull 2017

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Planerad kull! Kyrkeliden's Icona Pop i Kaffekopp ❤️ Lavendulas Glory of Spring Paras redan den 16/9 -2017! Kyrkeliden's Icona Pop i Kaffekopp E: Ch Glowing Delight "Dexter" U: Kyrkeliden's Grädden på moset Icona är den mest underbara kaninen jag någonsin ägt. Hon har stor personlighet, är social och nyfiken och energi som aldrig tar slut. På senaste tiden har hon även blivit riktigt gosig och hackar tänder så fort man klappar henne, men några längre mysstunder har hon inte tid med. Icona är en kanin som lyser upp vardagen, hon har alltid några nya tokiga påhitt och man kan inte undgå av att vara lycklig när man är omkring henne. Som hoppare så sköter Icona det mesta själv. Som förare är det mest att hålla i kopplet och hinna med i farten samtidigt som en ska försöka störa så lite som möjligt. Icona är fartfylld, hindersökande och mycket duktig på att läsa av hinderna. På banan är det fullt fokus och gasen i botten som gäller. På våren ställde brunsten till det litegrann, men nu plockar hon pinnar på rullande band. Hon har tagit pinne på alla de senaste 7 starterna, bland annat på rak svårdebuten. I framtiden tror jag denna tjej kan gå riktigt långt. Klassning (SKHRF); Rak: Svår, 2 pinnar Krok: Medel, 1 pinne Höjd: Ej startad Längd: Ej Elit, 1 pinne (210 cm) Lavendulas Glory of Spring E: Flamencos Gt Ch Golden Jubilee U: Pralinens Lady Redwood Michaela om Birk: En av dom främsta anledningarna till att jag fastnade för Birk och hans kullsyskon är hans fantatiska pappa Goliat och hans tidigare avkommor. Dessutom är jag förtjust i hans morfar Vilgot. Spännande stam helt enkelt! Birk är en riktigt cool kille som är genomsnäll men samtidigt med en del attityd. Han är en snygg herre med en del ben men samtidigt riktigt proportionerlig. Som hoppare är han stabil, hindersäker, hindersökande och har även en del fart i tassarna även om han är väldigt ung och har en del hormoner och humör som ibland ställer till det i huvudet på honom. Han är stabil men samtidigt känslig och har lätt till att tagga till. Film på Birk: https://youtu.be/1KLiTmdja1U Klassning (SKHRF); Rak: Svår, 4 pinnar Krok: Svår Höjd: Ej Elit, 1 pinne (60cm) Längd: Ej Elit, 1 pinne (160cm) Tankar om kombon Både Birk och Icona är unga förmågor som har mycket kvar att visa vad de går för, men jag tror att dessa avkommor kommer att kunna gå riktigt långt! Jag tror detta kommer att bli fantastiskt roliga tävlingskaniner för den som gillar fart och fläkt. De lär bli explosiva hoppare med mycket vilja. Hoppas på att de kommer ärva Iconas hoppglädje samt lättheten för att ta sig an hinderna. Tror de kommer bli riktigt kaniner snygga precis som sina föräldrar. De lär bli lagom stora hoppkaniner på ca 2.5kg med högresta, slanka och proportionerliga kroppar med bra benstomme. För dig som söker en fantastisk individ och rolig tävlingskompis med mycket personlighet, fart och en smula attityd. ;) Släktskap Inavelskoff: 1,38% Ungarna blir besläktad med de allra flesta stora led! Eliott x2, Tess x2, Hilda/Gia/Bove x2, Granit, Boomer, Love, William, Exit (7:de led), Lucky, Kasper (och även Nordanvindens, Simoneholms och Skångingen x2 ännu längre bak.) Ang. Bettfel i stammen så har Exit gett avkomma med bettfel. Jag anser att du som eventuell köpare har rätt att veta att ta del av den informationen och eventuella riskfaktorer. Sandra skrev ett mycket bra inlägg om hur hon tänkte när hon tog Iconas kull som ni gärna får läsa. http://kyrkelidens.blogg.se/2016/march/jag-tanker-inte-hymla.html Ställ mer än gärna frågor om det är något du undrar kring släktskapet eller hur jag tänkt, jag besvarar dem gärna! Är du intresserad? Tveka inte att höra av dig om du är intresserad eller har några frågor! Mejla till ellenpellen0012@gmail.com Ungarna förväntas anlända ca 18:de oktober och kommer att finnas i Upplands-Bro/Stockholms län. Skriv gärna: -Lite om dig själv, hur gammal du är och vad du har för tidigare erfarenheter av kaniner. -Hur länge/mycket du hållit på med kaninhoppning -Vilka egenskaper du söker hos din framtida kanin, om det är något speciellt t.ex kön, färg, personlighet du önskar dig -Vad för slags hem du kan erbjuda. -Om du några specifika planer för kaninens framtid, t.ex avelsplaner, tävlingsplaner mm. Intresse är ej bindande.

Annons:
Upp till toppen
Annons: