Annons:
Etikettmin-hoppkanin
Läst 1856 ggr
Smilla Kanin
4/29/17, 10:09 PM

Utvecklingstråd- Björklövets Anything but Ordinary

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hallojsan!

För dryga en månad sedan flyttade lilla Zoey, Björklövets Anything but Ordinary hit. Vi har precis börjat vår utveckling, då hon är precis fyllda 3 månader. Numera är hon iofs 3,5 månad, men vi har precis startat upp vår "karriär".

Zoey är världens underbaraste lilla busunge. Har aldrig stött på en så rolig kanin, en sådan härlig personlighet, inte svårt för någonting och lyssnar otroligt bra på mig. Bara jag som kan lyfta henne, vet dock inte om det är något att vara särskilt stolt över men,men. Hur som så har vi fått ett väldigt bra band!

Så jag tänkte att vi skulle starta en utvecklingstråd även för Zoey. Alltid kul att kolla tillbaka ju!

Vi har precis börjat lära oss gå i sele och det går utan anmärkningar. Lyssnar superbra på mig. Vi håller fortfarande på att lalla runt och kommer börja med att gå lite försiktigt dit jag vill så småningom, när jag känner att jag kan lyfta upp henne utan problem. Hon blir så ivrig så vill gärna träna bort det innan hon blir större och innan vi ger oss på nya saker :)

Annons:
Smilla Kanin
6/21/17, 8:33 AM
#1

I lördags var det debut för mig och lilla Zozo. Hade som mål att komma över startbommen i båda klasserna, vilket vi gjorde! I rak hoppade hon de 2 första hinderna, sedan kom en box och hon är så himla liten så hon såg knappt över översta bommen, så lyfte den. Sedan satte hon sig i vattengraven xD Sen tog tiden slut men är verkligen superstolt!

I kroken stack hon på framhoppningen när selen hoppade loss och hängde runt halsen så fick precis tag på henne innan start, då stod jag där med sönderrivna händer och en rädd kanin. Över start kom vi men sedan ville hon inte mer så avgick, men är nöjd ändå. Hon gjorde en mycket bra debut, hon är så himla liten också så inte lätt att komma över hinderna 😂

Smilla Kanin
7/10/17, 10:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vi har gjort lite försök till starter i lätt, men hon vågar inte. Inte så lätt när man är liten och inte ens ser över hinderna :P Igår debuterade vi mini istället, mitt mål var att komma över första hindret. 1+0 och en andra plats blev det, av över 30 kaniner! Är så nöjd och stolt över henne! Blir mini en tävling till så hon vågar hoppa, sedan tar vi oss upp i lätt igen :D

iWontBite
9/18/17, 2:28 PM
#3

Åh, grattis till placeringen! Hur har det gått sedan dess? :)

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Smilla Kanin
9/19/17, 9:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 Tackar tackar :)

Jag har helt glömt bort att uppdatera här, woopsi😃

Vi gjorde en rak ministart, dubbelnolla och där kändes det som att det räckte med mini för henne. Hon hade inga som helst problem med hinderna. 

Den 17 augusti startade vi krok lätt x2. I första klassen gick hon på 3+1 och en riktigt härlig känsla, så häftigt att komma i mål med henne. I andra lyckades hon på något vis gå på 0+1 och ta sin första pinne. Hon kan visst mer än vad jag trodde, hehe.

Nu har vi fått kvalster så blir inga tävlingar än på ett tag. Men tanken är att "debutera" rak den 14 oktober, men vi får se hur det går med det ;D

Foto: Johanna Berglund

Smilla Kanin
3/18/18, 5:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här har det stått tomt några månader ser jag 🤐
Vi "debuterade" aldrig den 14 oktober som det var tänkt då kvalsterna var envisa och vi hamnade i karantän. Men den 10 december drog vi oss äntligen efter att ha varit "isolerade" i tre månader, ut på tävling. I rak lätt ny gick hon på 0+0 och knep sin första pinne i rak, fortfarande helt chockad. I rak lätt 2 gick hon på 1+2 och jag är så nöjd fortfarande, debut på matta och första gången sedan juni. 

Den 2 januari hoppade hon krok lätt men det var läskigt med mycket ljud och på matta så vi hann till näst sista hindret, men hon höll sig lugn så jag är jättenöjd över henne ändå. Hon hoppade även rak lätt på 2+0 och var jättefin! 

Senast vi tävlade i februari var det rena monsterbanan om man heter Zoey. Hon hoppade halva banan tills hon halkade in i gulan som var platt och snubblade på bommarna. Då var det läskigt med 4 boxar kvar så valde att avgå. Jag är jättenöjd över henne då också, hon kämpade på och gjorde sitt allra bästa trots mycket ljud och intryck.

Numera är hon kastrerad och har varit i drygt 2 veckor, så vi har inte hoppat på ett tag såklart. Hon har läkt jättefint så om 2 veckor väntas selpromenad igen och mycket övning för att stärka hennes tillit till mig. Vi hade en rejäl svacka ett tag där hon var väldigt arg men det har blivit mycket bättre nu efter kastreringen. Vi tar hoppningen som det kommer, inte säkert att hon vill hoppa nu efteråt men det gör ingenting isåfall. Bara vi trivs med varandra på hemmaplan är jag jättenöjd, hoppning är bara något vi gör för att ha roligt ihop. 

Bild från i höstas. Hon har en viss förmåga att se väldigt ihoptryckt ut på bild.. xD

Upp till toppen
Annons: