Annons:
Etikettköp-sälj
Läst 994 ggr
ellenpellen0012
2016-12-21 13:22

(S) Svårklassad hoppkanin hona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Qira är en ca 3 år gammal hoppkanin som söker ett nytt kärleksfullt hem. SNABBFAKTA: Tävlingsnamn: Qira Ålder: 2 år och 9 månader Vikt: 2,0 kg Färg: Madagaskar Kön: Hona Finns: i Upplands-bro, norr om Stockholm Klassning inom SKHRF: Rak: Svår, 4 pinnar (en pinne kvar till ELIT) Krok: Svår Höjd: ELIT Längd: Ej Elit, 2 pinnar I hemmet så är Qira världens snällaste och mysigaste kanin. Hon kommer alltid fram och hälsar vid gallret och säger sällan nej till en gosstund. Lätt och okomplicerad i all hantering så som att sätta på selen, lyfta och att klippa klor. Hon är pigg, nyfiken och social och kräver därför rikligt med motion, aktivering och uppmärksamhet för att trivas. Hon är väldigt simpel att gå ut med i sele och är uppmärksam på hjälperna. På hoppbanorna så är hon väldigt duktig med att ta sig an hinderna och hoppar med fin teknik och stadigt tempo. I dem lägre klasserna går hon klockrent och är en perfekt läromästare för sin förare. När hinderna blir högre så blir hon mera osäker och behöver ett stort stöd av sin förare för att hon ska hoppa. Qira besitter en enorm kapacitet och skulle kunna ta sig hur långt som helst med "rätt" förare som kan jobba upp hennes självförtroende. Hennes härstamning är okänd men har troligtvis hög halt av dvärgvädur i sig. Hon är ej lämpad för avel då hon inte fått kull tidigare i livet. Hon bor för tillfället utomhus och bör därför ej flytta in förens det blir varmt ute igen. Qira bor med 3 andra kaniner i en flock och fungerar utmärkt tillsammans med andra kaniner. Jag tror att hon skulle passa bra med att hamna hos någon som vill börja med kaninhoppning och behöver en lätt kanin att utvecklas med eller hos någon som vill göra en hoppsatsning och arbeta med henne i dem högre klasserna. Hon skulle även kunna passa som kelkanin eller första kanin då hon är så lätt att hantera. Säljes ej till barn under 11 år då jag vill att hon får ett livslångt hem med mycket kärlek då många yngre barn fort tröttnar på sina husdjur. Lämnas ej ut på foder. Vid frågor tveka inte att mejla mig! Mejl: ellenpellen0012@gmail.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: