Annons:
Etikettköp-sälj
Läst 692 ggr
Mat
2016-06-16 08:35

(S) unga hanar avlade för hoppning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Jag har tre av åtta kaninungar kvar ur årets kull som söker nya hem, finns i Söderköping/Norrköping och kostar 450 kr/st. Jag kan leverera ner mot Värnamo samt upp till Stockholm, övrig leverans kan vi kanske också ordna.

De är avlade till hoppning med fin hoppstam, men passar till kelkaniner också om man inte vill testa kaninhoppning. Jag hjälper er gärna att komma igång. De är födda 22 februari så de kan efter nån vecka i nya hemmet börja tränas att gå i sele+koppel och hoppa hinder. De har testat sele i hagen. De är vana att kissa på toalettlåda. 

Söderskogens Lakrits Puck "Laban" svart hane, stor o fin, ganska lugn
Söderskogens Top Hat "Harry" viltgrå hane, snäll o glad
Söderskogens Joker viltgrå wienertecknad hane (vit tå), fartfylld men med mkt hare i sig

Öronen på svaj, det vill säga mitt emellan uppåt och vädur (minst 31% dvärgvädur i stamtavlan). Laban har lite mer hängande öron. Sista bilden är på föräldrarna.

Föräldrarna är snälla och friska och finns att träffa här hos mig. Jag har själv fött upp pappan 2009.

Jag har registrerad kaningård i Sveriges kaninhoppares riksförbund sedan 1995 samt genomgått av Jordbruksverket godkänd kurs i Kaninavelsföreningens regi. www.soderskogens.se och Söderskogens kaniner på Facebook. Skicka gärna email till malinthyni78@gmail.com

Annons:
Flipps_hoppkaniner
2016-06-28 12:01
#1

Åh 😍 Zindras syskon 😍

Upp till toppen
Annons: