Annons:
Etikettträning-tips-råd
Läst 1474 ggr
Piingycheer
2016-03-08 08:15

För snabb..

Min kanin är för snabb när hon ska hoppa…. Hon hoppar de 3första hindererna bra men sedan så missar hon de andra, alltså att hon springer in i bommarna utan att hoppa. Kan det bero på att hon är stressad eller? Hon är 1år.

Annons:
emiliasundstrom
2016-03-08 11:29
#1

Börja träna med bara 3 hinder tills hon känner sig säker, sen lägger du på så det blir 4,5,6 osv.Hoppa krok kan även var bra då hon får annat att tänka på.

Kör låga höjder också! 😂

Blomma Med vänlig hälsning Emilia Blomma

Innehavare av Norths Hoppkaniner 

Regnbåge

Piingycheer
2016-03-08 19:35
#2

#1 jag kör inte krok för två skäl tyvärr : 1 vi har för lite utrymme. 2 kan inte krok xD. Hon hoppar hur bra spm hälst. Men när det är för låga hinder så stannar hon och käkar……. Men tack ändå

Fia9000
2016-03-08 19:54
#3

Det kan vara att hon känner sig osäker och därav rusar genom banan. För vissa funkar det då att sänka hinderna så att kaninen får tillbaka självförtroendet. :)

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

Piingycheer
2016-04-17 20:42
#4

#3 #1 

Gick så *pip* bra på hennes första tävling!! 2s från första platsen, Asså gud så stolt jag blev xD

smillamaboo
2017-12-17 18:31
#5

Gör olika övningar. Studs, först lågt hinder sedan högt hinder och det finns såklart mycket fler övningar!🙂

KaninCupcake
2018-01-08 20:26
#6

Hon kanske har för mycket energi? Om hoppningen är det enda tillfället hon får springa av sig så är det klart att hon springer så att dammet yr. 

Om det inte är det, gör som ovanstående. Ha låga hinder så att hon nästan bara kan springa över i början. Höj inte för än hon känns bra på låga hinder.

Hoppas det hjälper!😉

Kolla in kaninernas sociala!

Instagram: _chocolate_bunnies_

Youtube: Polly, Plopp & Company

Annons:
Upp till toppen
Annons: