Annons:
Etikettträning-tips-råd
Läst 850 ggr
Kanin1235
12/30/15, 4:51 PM

Få kanin att gå framåt

Hej Min kanin vill inte springa när vi hoppar. Hon bara äter eller lägger sig ner. Vad kan jag göra för att hon ska röra på sig?

Annons:
Livia2002
1/22/16, 9:55 PM
#1

kan inte hjälpa dig händer typ samma sak med mina😴 🤔kanske är det för att kaninen inte gillar att hoppa. Testa ropa hennes namn och muta hon med godis så är det en bra början iallafall, sorry att jag inte kunde hjälpa dig så mycket😢

missan´s
1/23/16, 10:10 AM
#2

Ta det i kaninens egna takt, det är lätt att stressa upp kaninen för att få den att springa fortare :/

Råder inte till att muta med godis, utan att bara berömma mycket istället när den väl hoppar. Annars kanske kaninen vägrar hoppa sedan eller inte tycker det är kul, när den inte får godis. Min kusin har det "problemet" med sin kanin pga det.  

Testa att lyfta kaninen över hindret, sedan berömma och sedan får den testa själv några gånger. Lyft fram kaninen så den ser hindret och sedan backar du och släpper ner kaninen att springa och hoppa. Tänk också på att avsluta hoppningen när det går som bäst! *Svårt att förklara*

Låt kaninen få springa något varv innan ni hoppar också, bara för att värma upp lite innan ni börjar hoppa (obs inte så du tröttar ut den). I så fall kanske kaninen har lättare att komma igång? 

Lycka till :-)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Kanin1235
1/24/16, 10:18 AM
#3

Tack för hjälpen!

Olivia Clemens
1/24/16, 12:46 PM
#4

Du säger att din kanin stannar för att  äta? Testa att träna på  en matta i ett garage eller liknande.

Upp till toppen
Annons: