Annons:
Etikettköp-sälj
Läst 1289 ggr
Mickis1994
9/3/15, 10:47 AM

(S) Star Wars Farkoster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 17 augusti föddes Star Wars Farkosterna här på Riverruns Hoppkaniner (Godkänt inom SKHRF). Detta är gårdens första hoppkull vilket gör att det känns lite extra spännande.

Nonjans Rain (E: Snöflingans Pepparkaksgubbe U: Regnbågens Redwood Creek).

Luna är en stor och snygg tjej på ca 2,8 kg. Hon är både lång och högrest och med hennes otroligt fina färg för att hon ofta syns på tävlingarna. Hon är mycket trevlig hona som aldrig är jobbig eller otrevlig i buren utan ska alltid hälsa och bli klappad, även när hon brunstar. På banan blev hon tidigt "för stor" för lättklassen vilket gjorde att en bom för mycket gärna ramlade ner. Men när vi kom ur den har medelklassen varit bättre för henne. Vanligt vis hoppar hon i lite lugnare takt och stor marginal, men har även spring i tassarna. Idag är hon medelsvårklassad med en pinne i krok som hon tog genom att dubbelnolla. 

Crystorms GT CH Hardrock Angel (E: Röstebos CH Ängel med Dolda Horn U: Freja)

Lotuz är en riktigt vilding, ett litet energiknippe men däremellan så är han också social och kelig. Varje kväll när det är matdags sticker han ut huvudet och lägger det på burkanten, han är inte ett dugg intresserad av maten utan vill bara bli klappad. Lotuz är en sån kanin som i mina ögon har allt en hoppkanin ska ha, och framförallt så har han viljan! Han ger alltid allt och försöker alltid. Med hans positiva inställning och hans energi kommer han väldigt långt. Han har lätt för att förstår kluriga hinder. Lotuz har placerade sig både 5a och 6a på SM och tagit en 2a plats på Stockholmstrofén.  Sedan tidigare har Lotuz duktiga avkommor så som Starlights GT CH Snake Eyes, Miss Pinky's Harajuku och Starlights CH Con Air.

Kullen blir besläktad med flera hoppled, fullstam hittar du HÄR. Jag har fetmarkerat de kända hoppleden. 

Köpare kommer att bestämmas från och med ca 4 veckors ålder, lite beroende på när jag har bestämt mig för vem jag kommer att behålla. Ungarna kommer att säljas för 600 kr som det ser ut nu, och då kommer de även att vara öronmärkta och veterinärbesiktade. Finns i Stockholm/Täby. 

Visa intresse gör du genom att PMa här på iFokus, mejla mig: michaela.glansk@gmail.com eller genom att skriva till mig på Facebook. Jag säljer inte kaniner enligt en kölistan/första till kvarn. Jag säljer både till nybörjare och rutinerade kaninhoppare. Jag behåller mig rätten att neka köpare. 

http://riverrunshoppkaniner.weebly.com/swf-kullen.html

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Annons:
Mickis1994
9/3/15, 10:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Riverruns Naboo Starfighter

Isabella Brokad, Hona.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Mickis1994
9/3/15, 10:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Riverruns Millennium Falcon

Viltgrå, Hane.

Bilden längst ner till höger är på Ebon Hawk. Bilden har tyvärr hamnat fel. 

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Mickis1994
9/3/15, 10:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Riverruns Jedi Starfighter

Viltisabella Rödförstärkt, Hona.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Mickis1994
9/3/15, 10:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Riverruns Republic Attack

Svart Otter Övermantlad, Hane.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Mickis1994
9/3/15, 10:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Riverruns Ebon Hawk.

Viltgrå Rödförstärkt, Hane.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Mickis1994
9/3/15, 10:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Riverruns Imperial Dropship

Blå Otter Brokad, Hona.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Annons:
Mickis1994
9/9/15, 8:24 PM
#7

Nya bilder finns på min Dayviews: http://dayviews.com/riverrunshk/2015/9/9/ 

Jedi Starfighter, viltisabella rödförstäkta honan, kommer att stanna.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Mickis1994
9/25/15, 10:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#8

Nu är det enbart de två viltgrå färgade killarna som är kvar ur kullen. Första bilden är på Ebon Hawk (bilden med lite grönt som han nosar på) och andra Millennium Falcon.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Upp till toppen
Annons: