Annons:
Etikettköp-sälj
Läst 581 ggr
Smilla Kanin
2015-08-23 17:50

(Söker) Hoppkanin bebis

Hej!

Jag ska ev. köpa en till hoppkanin nu till våren 2016 (har just nu 2 kaniner). Är det någon som har någon planerad hoppkull till salu då? Helst ingen minimini ras men helst inte större än typ 2 kg. Går ju bra med lite större såklart men typ max 2,5 kg ;)

Helst då nära Västra Götaland.

Tack ;)

Annons:
Mickis1994
2015-08-23 22:43
#1

Hoppkaniner är generellt lite större ca 2.3 - 2.8 kg så att du är beredd på det. Alt. får leta lite extra för en mindre hoppkanin. 

Jag har en kull just nu, men dem är leveransklara i mitten av oktober så det är då lite tidigare än 2016, men ifall det är intressant:  http://riverrunshoppkaniner.weebly.com/swf-kullen.html

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Smilla Kanin
2015-08-24 10:30
#2

#1 Aha okejxD Har tyckt att de inte såg ut att väga så mycket men ja, sådana funkar också;) Tack! Ja, det kanske kan vara något. Får höra med mamma och pappa:)

Mickis1994
2015-08-24 10:58
#3

#2 Ja i och med att de oftast är lite slankare så ser de ut att väga mindre än vad de gör. Muskler väger ju mer än fett, även på kaniner 🙂

Ja gör så! Välkommen att antingen PMa här eller mejla: michaela.glansk@hotmail.com om du har frågor eller vill visa intresse 👍

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

MangoO
2015-08-25 08:41
#4

Har en kull som föds närsomhelst 😊 Blir leveransklara i oktober, så även det blir lite tidigare än 2016. Mamman är renrasig, tävlande dvv, och pappan en mindre svår/elitklassad hoppkorsning. Dessa beräknas få en slutvikt på ca 1.8-2.1 kg. Vi finns i Södermanland, men leverans åt olika håll brukar inte vara något problem. Mera info finns på hemsidan 😊 http://bjorklovetshoppkaniner.weebly.com/pajas.html

Hopp och skutt!

Ida Johansson, Björklövets Hoppkaniner

iWontBite
2015-08-26 17:01
#5

Jag är lite tveksam på hur intressant det kan vara och hurvida de kan klassas hoppkaniner, men kommer förhoppningsvis ta en kull som föds om någon månad. Pappan är elitklassad i samtliga grenar förutom längd där han tävlat en gång med pinne på 170cm, men mamman är inte tävlad. De är hartypade storlek 2-2.5kg och jag förväntar mig att det kommer bli übersnälla, lyhörda och känsliga kaniner som vill vara till lags - färger: järngrå (ev. mörk "svart" järngrå), viltgrå och japan svart/gul. Vi bor i mitterska Bohuslän och kommer till de flesta av VÄSKH's tävlingar.
Om det låter lite intressant är du välkommen att kika in på vår annons hos "harkaniner".

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Upp till toppen
Annons: