Annons:
Etikettköp-sälj
Läst 754 ggr
Anoki
6/10/15, 12:11 PM

(S) Varmblodskullen

Den 19 maj föddes varmblodskullen här på Melodys kaningård (reggat inom skhrf). En helt obesläktad kull mellan honan Blaxtorps Francis (Belgisk hare) och hanen Silverados il Migliore (hoppkorsning).

Blaxtorps Francis (E: 15123, U: Blaxtorps Jura)
Honan är knappt startad då jag fick hem henne som vuxen och ville ta en kull på henne innan det var för sent. Kapacitet av det lilla jag hann träna henne hade hon absolut. Hon är dessutom efter 96p-led och har kullsyskon som ligger mellan 95-96p. Hon är en viltröd engelsktypad hare vilket är den något slankare typen på belgisk hare.

Silverados il Migliore (E: Starlights Gypsy Music, U: Vargmyrans Taiga)
Hanen är strax över året och har mognat snabbt. Lätten satt han fast i ett tag då han ständigt gick på ett fel och därmed utanför pinne näst intill varenda start. Nu uppe i medeln har han tagit pinne efter pinne och är snart svår efter endast ett fåtal starter, vilket han som det ser ut nu kommer behärska väldigt fint. Han har hunnit starta höjd en gång där han tog pinne på första försöket, och gjorde mycket fina försök på 70cm. Denna hanes mamma är 50% belgisk hare.

Kullen är alltså helt obesläktad med alla kända hopplek och kan därmed tillföra mycket till den framtida åldern. Jag ser helst att ungarna hamnar i aktiva hopphem och har inget emot att dom avlas på i framtiden, dock i lagom skala.
Vissa individer kan passa nya hoppare medan andra kräver rutinerade förare. Är du ny och vill lära dig mer hjälper jag dig självklart så mycket jag kan.

Köpare bestäms när jag bestämt mig för vilka jag behåller, vilket blir vid cirka 6 veckors ålder. Intresse kan alltså lämnas på alla ungar, men skriv om du har några speciella önskemål. Jag hjälper dig mer än gärna att passa in dig på en kanin jag tror passar dig som person. 

Ungarna finns i Härryda, Västra Götalands län (frakt brukar gå att lösa) och kommer kosta 500kr varav en tingningsavgift på halva priset. Först till kvan gäller inte.
Jag förbehåller mig rätten att neka köpare.

Intresserad av en obesläktad harpalt? Berätta om dig själv och vad du kan erbjuda via PM här på iFokus, genom uppfödningens mail eller via fb (Melodys kaningård (eller Mathilda Gullholm).

http://melodyskaningard.weebly.com/varmblodskullen.html

Annons:
HunterLily
6/13/15, 8:45 PM
#1

fins det mer bilder?❤️kan vara intresserad😃

Kaninhoppning

Anoki
6/14/15, 5:16 PM
#2

#1 Kan knäppa lite nya imorgon :)

HunterLily
6/21/15, 1:03 PM
#3

ok,

Kaninhoppning

HunterLily
6/26/15, 4:39 PM
#4

hallå

Kaninhoppning

RebeccaG
6/28/15, 7:49 PM
#5

#4 Jag är Anoki's syster. Hon loggar sällan in på iFokus, utan hon är lättast att nå via Facebook eller melodys@live.se, som det står i #0 

Förövrigt så finns det nya bilder på ungarna:

Melodys Lipizzaner - Tan svart, hane.  

~~~~~~~~~

Melodys Russian Trotter - Otter svart wt vitörad, hona.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Upp till toppen
Annons: