Annons:
Etikettträning-tips-råd
Läst 754 ggr
aliiciaj
2015-04-10 01:10

Frågor om tävling

Hej, jag har nu i ett år hoppat lite kaninhoppning med min kanintjej och känner att det skulle vara kul att testa att tävla i sommar, men bag har lite frågor som jag gärna vill ha svar på. 1. Hur lång är en tävlingsdag om man bara tävlar en klass ungefär? 2. Brukar vattenhinder vara med i lätt klass? 3. Tycker ni man borde testa att hoppa miniklassen innan man testar lätt klass? 4. Får man åka till en tävling fast man inte är anmäld bara för att se hur ens kanin reagerar på omgivningen? T.ex ta med ett eget hinder och hoppa på tävlingsplatsen som träning för kaninen.

Annons:
Mickis1994
2015-04-10 10:17
#1

1. Du är där hela dagen, oavsett om du tävlar en klass eller alla. I och med att kaninhoppning är ideellt så behöver klubben all hjälp den kan få. Visst kan man någon gång åka iväg tidigare, man ha det inte för vana. 🙂

2. Vattengraven brukar vara med i lättklass på sommarhalvåret med då kombinerat med ett annat hinder.

3. Finns ingen anledning att starta mini om kaninen klarar av lätthinderna.

4. Absolut får du det, men inte ta upp hinder och börja hoppträna men att springa i koppel, jajamensan.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

aliiciaj
2015-04-10 18:20
#2

#1 Tack för svar! Hur lång brukar en tävlingsdag vara ungefär? 😊

Mickis1994
2015-04-10 19:57
#3

Det beror på i vilken klubb man tävlar och hur  många starter men räkan med hela dagen. Alltså från första start / när medlemmarna ska vara på plats till 1800 i alla fall

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Nallemillan
2015-04-12 23:37
#4

Jag har varit med om tävlingsdagar som varit olika långa. Men en normal tävlingsdag där jag tävlar brukar vara till 16-17 ungefär. Men har varit på en dag som slutade redan 12.00 (pga av de som tävlade i falsterbo hade tävlingsförbud)

Henni-Chan
2015-04-29 23:22
#5

När man åker på en tävling tycker jag att man ska räkna med att spendera hela dagen till kaninhoppningen. Precis som #3 säger så varierar dagarna och är man medlem i den klubb som arrangerar tävlingen anser jag att man ska vara kvar från början till slut. Det är mycket jobb som ligger i att arrangera en tävling och alla behövs för att hjälpa till 🙂

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Upp till toppen
Annons: