Annons:
Etikettmin-hoppkanin
Läst 787 ggr
NelliMohrle
2015-04-05 23:38

Kastrerad hona

Hej!

Funderar på att kastrera min ena hona då hon har väldigt stora humörsvängningar just nu och är allmänt rädd av sig och jag har hört att det ska hjälpa att kastrera. jag har hitintills bara tränat henne i hoppning men vill börja tävla och min fråga är vad ni har för erfarenhet av kastrerade honor vad som gäller hoppning. Hon är en aktiv kanin som är väldigt duktig på hoppning på hemmaplan. Kommer hon fortsätta hoppa lika bra? Min hane som är kastrerad hoppar inte alls lika bra och är väldigt lat av sig. Kommer hon också bli så? Tacksam för svar då jag inte vet vad jag ska välja just nu :)

Älskar kaniner Kär

Annons:
NaDa...
2015-04-08 08:22
#1

Jag kastrerade min hona av samma anledning, och hon hade samma energi på banan som förut! Hon blev nästan lättare att styra av kastreringen.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

NelliMohrle
2015-04-09 00:05
#2

Tack! Tyvärr rymde honan som jag hade tänkt kastrera i söndags. Om vi har tur kommer hon tillbaka någon dag vilket jag verkligen hoppas men frmodligen… är hon borta nu… :( ;(

Älskar kaniner Kär

NelliMohrle
2015-04-09 13:19
#3

Tänkte bara säga att vi har fått tillbaka honan!!!!! 😂 🙂 Det var några som hade tagit hand om henne och det var därför vi ej kunnat hitta henne men det har som tur är löst sig :)

Älskar kaniner Kär

NaDa...
2015-04-10 23:56
#4

Vad skönt att hon hittade hem igen!

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[kaninkul]
2015-04-11 07:20
#5

Jag kastrerade min lite halv tokiga hona. Under brunst var hon helt galen och gick inte alls att styra. Nu har jag inte hoppat med henne än men hon känns faktiskt lite som en lugnare individ, även om hon fortfarande är extremt pigg och glad. Jag tror inte att din kanin kommer att bli lat, utan det är ju mer "hormonkickarna" som typ försvinner och då lugnar de sig lite. 😉

NelliMohrle
2015-04-11 18:51
#6

Ok bra :) Kommer nog kastrera henne ganska snart :) Hur lång tid måste kaninen bo själv innan man kan sätta ihop henne med brodern igen? Om jag minns rätt så var det rätt lång tid  :/

Älskar kaniner Kär

Annons:
Upp till toppen
Annons: