Annons:
Etikettallmänt
Läst 2414 ggr
kyrkeliden
2015-03-30 00:26

Mål för året

Vad är dina mål, förhoppningar med kaninerna för det kommande året?

Ex. Resultat, uppklassning, kullar etc. Eller kanske  att hitta en bra känsla på banan?

Såklart kan man ju ha olika förhoppningar med varje kanin utifrån kaninens förutsättningar.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Annons:
Mickis1994
2015-03-30 11:03
#1

Ett av mina mål  är att i år få upp mina tjejer, Luna och Cia till medelsvåren (högre är en bonus). Luna har nu lyckats ta sig upp till medelsvåren och Cia har 2 pinnar kvar i kroken. Sen är det målet "avcheckat"! Dessutom vill jag "teama" mer med Cia, vi har inte hittat varandra helt än men hoppas att det är något vi gör under året. 

Att Lunas kull med Lotuz tar sig och att den resulterar i friska och härliga kaniner. Kommer inte kunna starta den jag sparar i år så det blir mer ett mål för 2016. 😉

Sedan hoppas jag på att kunna tävla Kista 2016 med Aro.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Nallemillan
2015-03-30 15:41
#4

Har ett mål med min ena kille att få upp han till MSV/Svår innan året är slut och gärna någon pinne i längd/höjd :p

[kaninkul]
2015-03-30 19:22
#5

Mitt mål är att få upp mina kaniner. Båda tävlar/tränar i nuläget lätt så ser fram i mot att få plocka lite pinnar =)

sfut
2015-03-30 20:21
#6

Zelda hoppas jag ska få mer självförtroende och att det ska hålla i sig en längre tid. Vi hade ju några få fina lopp förra året men skulle vilja att det blev lite jämnare.

Brumma ska först kastreras och sen få en långsam igångsättning efter att ha vilat sen november. Hoppas starta henne i juni och målet är nog att hon ska ta någon pinne i rak medelsvår, kanske t o m den sista pinnen upp till svår i krok. Brumma ska också få testa på höjd och längd under året tänkte jag.

Bebisarna Koffe och Kiwi ska få testa på det här med hoppning, inga krav alls på dem :)

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

Annons:
kyrkeliden
2015-03-30 20:45
#7

Ja fröken Zelda kan! När fröken Zelda vill ;)

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

sfut
2015-03-30 20:46
#8

Precis! Tänkte att hon skulle vilja lite mer ;)

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

RebeccaG
2015-03-30 20:47
#9

Jag hoppas min lilla lejontös kommer upp i svåren i iallafall krok, förhoppningsvis både rak & krok, samt att hon tar sista pinnen till elit i höjd.

Jag hoppas även att Jazz kommer upp i medeln i iallafall rak. 

Få upp Rockstar's självförtroende. Hon är likabra(om inte bättre!) än mamma Easy, hon måste bara inse hur jävla grym hon e.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

kyrkeliden
2015-03-30 20:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Har en hel hög här hemma jue så oj!

Tinka
Tinka kan och det vet både hon och jag. Målet är väl att vi ska jobba ihop oss ännu mer. Är en lång bit kvar där då Tinka har sina bestämda åsikter. Hoppas hon ska hitta intresset för hoppningen, vilket hon har i perioder. Hoppas dessa perioder ska bli lite längre.

Gåva
Gåva har jag inga krav på. Precis kommit upp till elit, och det känns som det gått fort, för fort? Ska även få kull i år och hoppas hon med den ska hitta sig själv lite.

Jack
Finaste gossen som har sån enorm kapacitet! Blir till att jobba mer med honom och hans självförtroende. Han gör små framsteg hela tiden och det är fantastiskt kul att följa!

Fritz
Fritz kan man inte ha krav på. Han gör det på sitt sätt och med den äran. Blir till att se om eliten är något för oss där han är relativt ny.

Hera
Aka harknasen! Ja, hon kan,! Än sålänge relativt ny och inte haft någon utesäsong. Hoppas på att rutinen ska ge jämnare resultat. En liten förhoppning är att se om hon kan ta sig upp i medel under året och vad hon kan göra där.

Vilda
Bara bäbis! Har fått börja titta lite på hinder och blir tävlingsdebut under året. Inga krav utan hoppas hon ska tycka det hela är roligt.

Bild: Hera
Foto, Emma Almquist

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

[Zachapacka]
2015-03-31 19:23
#11

Haha, det känns som att mina mål inte är i närheten av era. Men mitt mål är att delta i en mini rak klass med mina två kaniner och att de båda ska klara sig genom hela banan. Har aldrig ens vart på en kaninhoppningstävling så jag är förväntansfull. :)

kyrkeliden
2015-03-31 20:34
#12

#11 är det som är roligt o höra vad andra har för mål. Alla har vi ju börjat någongång ;) Tycker det är ett bra mål!

Som sagt, man får ju alltid ta det efter sina förutsättningar.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

[RC1393]
2015-04-01 13:51
#13

Ike måste få lite mer självförtroende på krokbanan, där blir han bara snurrig i huvudet och slutar göra ordentliga försök på hindren (trots att höjden inte är något problem). 

Dexter satsar jag på att få fokuserad på tävling, han är upptagen med allt annat än att tävla på tävlingsbanan.

Rin och Jean ska få mer tävlingserfarenhet och Elsa mer kondition, så hon orkar börja tävla igen! Coby har jag som mål att få ut på tävlingsbanan i år, det ska nog gå bra! De är bra tuffa de där dvärghararna fast de ser så små ut i förhållande till hindret!😃

Annons:
Henni-Chan
2015-04-06 21:49
#14
  • Tävla elitkaninerna ordentligt
  • Få 2 champions
  • Tävla i klubbar man inte tävlat i
  • Ny hoppkompis

🙂

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Parvel
2015-04-09 22:14
#15

Målet just nu är att ta den där första pinnen med Mysa och att hon ska bli lite stabilare i kroken. Långsiktigt skulle jag gärna vilja hoppa kista med henne nästa år men  det är nog mer önsketänkande som det ser ut just nu! 

En till tävlingskompis nu till utesäsongen och tävla mer utanför Stockholm och uppsala!

Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare

Medarbetare på Kaninhoppning ifokus

KaninPiggelin
2015-04-18 22:53
#16

Dessa är målen jag haft för 2015 senaste tiden :)

*Att Holly tar sista svårpinnarna och blir elit
*Polly+Lotuz ungarna kommer till världen under sommaren och att det blir precis så underbara ungar som jag tror!
*Klassa upp Ginny till svår i bana och elit i längd
*Tävla SM
*Skaffa minst en till tävlingskompis (som kommer till mig om några veckor wiiee)
*Hitta en hane till Ginny (som jag också iprincip har gjort)

Ska bli spännande att se hur året blir!

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

[EllenAlicia]
2015-04-19 19:27
#17

ska inte tävla men skulle vilja att mina kaniner hoppa runt lätt höjd och sprang och inte går/ står still som de har gjort innan x)

Storip
2015-04-19 19:46
#18

Bli medlem i en hoppklubb 😃

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


RebeccaG
2015-04-19 23:47
#19

#18 VÄSKH finns ju i närheten av dig 😎

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Parvel
2015-04-20 00:04
#20

Nått mitt mål med Mysa och tagit två rak lätt pinnar i rad! :)

Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare

Medarbetare på Kaninhoppning ifokus

Annons:
Storip
2015-04-20 07:20
#21

#19 jag bor i Stockholm xP

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


RebeccaG
2015-04-20 07:33
#22

#21 haha, lyssna inte på mitt blubb mitt i natten XD

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Storip
2015-04-20 08:58
#23

#22 men väskh är ju nära och bra x)

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Moalinn
2015-04-26 20:48
#24

Mitt största mål är att få mila att bli mer fokuserad, just nu är hon överallt och ingenstans på samma gång och hindren dyker mest upp från ingenstans. Hoppar jättebra annars. Ska starta henne i lätt nu i maj. Pelle behöver komma igång och Fluff skulle jag gärna vilja få en pinne på i lätt men det är lättare sagt än gjort så han ska framförallt bli säkrare bland massa folk och kaniner.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

iWontBite
2015-04-27 20:34
#25

- Klassa upp en kanin
- Ta minst en pinne i alla fall med alla kaniner

Är jag för ambitiös kommer det här inte gå, hahaha!
Jag hade också velat hitta den perfekta hanen till min hartös :)

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

sfut
2015-04-27 22:44
#26

#25 låter som bra mål! väntar spänt på sista!

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

jela96
2015-04-28 11:02
#27

- Bli medlem i en hoppklubb 
- Gå på en första tävling , Mini Rak klass och att Daria klarar hela banan 
- Försöka få Milton att vilja hoppa

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Annons:
KajsaKa
2015-05-03 15:48
#28

Lite rent allmänt är det att skaffa en till hoppkompis, min första "riktiga" hoppkanin. Sedan har jag lite mål för varje kanin. •Caprica: klassa upp sig till medelsvår och få henne lite mera hindersökande, för tillfället springer hon bara runt och virrar. En dröm skulle vara att ha med henne i Kista men det är kanske lite för stort mål. •Zaesar: klassa upp sig i medel. Sluta vara så "hanig" på banorna och få lite mer fart. •Minihopp, inte så mycket krav. Mest att klara av lätten. •Långöra, sluta riva i princip alla hinder. Kanske klassa upp sig till Medel.

kyrkeliden
2015-05-30 18:56
#29

fler som har mål för året?

Några ni uppfyllt redan kanske?

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Moalinn
2015-05-30 19:09
#30

Ja det går framåt. Främst med Mila. Jäklar vad den kaninen kan hoppa! 😮 Ingen hoppkanin alls utan kommer från två kelkaniner. Rakbanorna går mycket bättre nu än de gjorde när jag skrev #24. Blivit mer fokuserad helt enkelt men finns fortfarande mycket kvar att jobba på. Ska tävla rak imorgon så får se hur det går. Nu när jag har sett vad hon kan så kan jag faktiskt säga att jag hoppas på att hon får en pinne och kommer upp i lätt innan året är slut!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

RebeccaG
2015-05-30 19:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Jag har uppfyllt mitt om att Easy ska bli svår i rak😛
Får nog satsa på att hon ska bli svår i kroken med(saknar en pinne) samt ta pinne i någon av klasserna😃

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Moalinn
2015-05-31 22:35
#32

#30 Mila hoppade på 1+0 idag, vann i lätt ny och fick pinne i rak. Så uppnådde mitt mål ganska snabbt. 😛

Nästa mål blir väl att hon ska få pinne i krok också men annars vågar jag inte ha några fler mål. Hon skulle säkert kunna ta sig upp till medelsvår men jag tycker inte att hon måste komma dit innan årets slut!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Henni-Chan
2015-06-02 08:55
#33

Ett mål som är på väg att uppfylla är

  • Ny hoppkompis
    Har hittills införskaffat mig 3 stycken 😃Ska bli spännande att se vad de blir av de!

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Zindra98
2015-06-17 21:59
#34

Även jag har lite mål att försöka nå med mina långöron ;) Dexter Mitt mål har ju hela tiden varit att han ska bli champion i någon gren, och nu är han nära i rak, så hoppas hoppas! Har även ett liten förhoppning om att han ska ta cert i höjd, men dit är det långt :3 Singla Henne hoppas jag få igång bra efter kullen, och att hon ska få mer självförtroende i svåren. Samt att hon tar nån pinne i höjd/längd. Vimla Lilla bebis! Vårt mål är att titta på hinder och debutera med en bra känsla, vi ska ha kul helt enkelt :D

Annons:
Simslish
2015-06-18 10:07
#35

Har väll några mål jag med ;) Först vill jag debutera Féline i mini - Detta mål kommer att nås i Juli. Sedan att hon hittar farten på banan och kanske startar lätt senare i år :) Lilla bebis Melissa har jag inga krav på alls. Att hon ska få se några hinder för första gången om några veckor för att sedan debutera längre fram när hon är redo är väll det jag gärna vill uppnå :) Bianca har precis slutat få panik i sele så hon ska få se några hinder snart även hon och ifall hon förstår och gillar hoppningen får hon också debutera längre fram :)

iWontBite
2015-08-27 13:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Uppdatering:
Hittat hane åt Mingla-bus: JA! Inte ~perfekta~ kanske men ett val som jag känner mig helt trygg med!
Klassat upp en kanin: Loke är numera svår i rak och medel med två pinnar i krok 😉
Alla kaniner ska ta en pinne: Nykommlingen Gnocchi har inte gjort det ännu, men de andra har alla gjort det!

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Simslish
2015-08-27 21:01
#37

Kommit fram lite bland mina mål också :) Féline har debuterat lätt och bästa loppet har hittils varit på 4 fel (krok) men säkerheten kommer nog efter ett tag ;) Bebis Melissa har blivit 5 månader, debuterat och redan tagit pinne :D Biancas selträning har jag lagt på hyllan för tillfället då hon verkligen får panik. NYTT MÅL: Har skaffat mig en fjärde kanin som blir 4 månader om någon vecka, mitt mål med henne är att vi ska debutera i lätt, sen har jag inga krav alls på henne

Simslish
2015-08-27 21:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Bebis Melissa

missan´s
2015-08-28 07:28
#39

För det första skaffa mig en "riktig" hoppkanin och hoppas på att det blir bra. 

Bli medlem i en hoppklubb. (Blir dock till 2016) 

Bygga/köpa in flera hinder :D

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Happy-Bunny
2015-08-28 14:57
#40

Vet att sommaren och så är slut men mitt mål över huvud taget är att Zingo ska bli mer fokuserad på hindrena istället för honorna ;) Så att iaf kommer igenom banan utan att tiden tar slut varandra gång =D

Nallemillan
2015-09-06 15:50
#41

Mitt ena mål var att få upp Arla i MSV även i krok och det är avklart :D

Annons:
Peak303
2015-09-08 17:31
#42

Mina mål är i stort sätt avklarade!
• Jobbat med Zapp - vilket helt plötsligt slutade med 5 pinnar på 5 starter i rad
• Spara en unge efter Asta och Liam - Blev 2!
• Införskaffa en till hoppare - vilket blev min lilla Yatzy, Milleniums Marjolet

Sen hade jag en önskan om att starta Bentley. Men tror han kommer få fortsätta vara kelisen som får hänga med på tävlingar någon gång då och då istället. :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Mickis1994
2015-09-08 20:49
#43

Uppdaterar

- Aro är tyvärr död då räven tog han. Nytt mål blir Kista 2016 med Sansa istället. 

- Cia tog sig upp till medelsvåren men har nu en ny ägare. Luna plockade pinne i medelsvåren genom att dubbelnolla. Nu har hon en kull på 3 veckor, kommer spara en unge och jag tror jag vet vem! 

- Nytt mål blir även att klara en lättbana på 2 fel med Inca. Känns långt bort just nu då jag inte får henne att hoppa på tävling.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Smilla Kanin
2015-09-18 08:38
#44

Hade ett mål med Nejko, det var att komma nära att ta en pinne i lätten, på debuten tar han en pinne -_- XD Så nu vet jag inte riktigt, men tror det blir att få upp farten (vilket han fick på senaste tävlingen) och inte riva i farten om man säger så;) Lollo vet jag inte riktigt, hon har jag inga förväntningar på men kanske att hon inte ska bli så arg på mig som hon blev på förra tävlingen XD

iWontBite
2015-09-18 22:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Kan ju uppdatera att Gnocchi också plockade sin första pinne senaste tävlingen, så mitt mål för året är härmed uppfyllt ^^ Så hoppas jag bara att jag kan fortsätta och plocka lite fler pinnar så det blir lite fler uppklassningar också. Just nu sitter jag med två kaniner i lätten som egentligen har så mycket kapacitet för mer och går fint lopp efter lopp, så jag vet att det egentligen bara handlar om tur och otur hurvida en bom halkar ner.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Simslish
2015-09-27 20:20
#46

Skrev ju att målet min nya yngsta lilla tjej var att debutera och ja, det gick ju klart över förväntan! Vi debuterade i krok och hon gick på 3 fel i första lätten för att sedan i andra gå på 0+0, pinne på debutdagen! Nu har jag faktist inga fler mål för året och målen som jag hade satt nu för i år har gått heeeelt över förvanatan alltså, så nöjd! <3

Prismas
2015-09-29 15:25
#47

Mysa har klassat upp sig till svår i rak och därmed är vårat långsiktiga mål avklarat. Dessutom är det inte helt omöjligt att vi kommer starta höjd på SM, roligt!

Skaffade dessutom en till liten hoppkompis, Ru. Som varit riktigt nära att ta sin första pinne ett par gånger :)

Upp till toppen
Annons: