Annons:
Etikettträning-tips-råd
Läst 535 ggr
Idlil
1/14/15, 1:58 PM

Varför gör hon det?

Jag har en liten hona på 4.5 månader här hemma som älskar att hoppa o hon har farten.. Men till skillnad ifrån mina andra två som är 3 år o den andra ca 8-9månader så hoppar hon bara de avancerade hindrena o vill inte riktigt hoppa vanliga rättuppståenden. Hon tränar på lätt klasserna o ska göra debut i lätten nu i februari. Men jag har aldrig haft en kanin som inte hoppar rättuppståenden och bara kombinationer. Har ni någon idè varför hon gör så?

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

Annons:
RebeccaG
1/16/15, 11:31 AM
#1

Träna, träna, träna… Du får helt enkelt träna mer rätuppstående. Vissa kaniner tycker inte om rätuppstående hinder, då det kan se ut som en "vägg", jag har själv en kanin som inte alls tycker om det. Och en annan som inte tycker om plank. Men det är bara att fortsätta träna, så kaninen lär sig att dem inte är farliga. Men låt kaninen ta sin tid och titta. Stressa inte och ha kul. Tycker kaninen inte det är kul så kommer kaninen inte hoppa.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

PrinzeZz
1/16/15, 12:29 PM
#2

sänk räckena tills kaninen inte undviker dem längre, det gör inget om allt inte fungerar till 100% från början, det blir oftast mycket bättre med tiden, speciellt om man inte pressar kaninen utan backar en aning.

Att använda extra långa bommar på just räckena ger dem även ett extra inbjudande utseende.  Så backa lite i träningen, underlätta för kaninen tills det fungerar.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Upp till toppen
Annons: