Annons:
Etikettallmänt
Läst 446 ggr
[vdotrota]
12/30/14, 4:22 PM

varför två klubbar i Stockholm?

Tänkte bli medlem så vi kan börja tävla men inser att det finns två klubbar i Stockholm. Stockholms kaninhoppare och 08 hoppkaninteam. Är det någon skillnad på dessa? Varför finns det två?

Annons:
Mickis1994
12/30/14, 4:28 PM
#1

Jag med medlem i 08 Kaninhopparteam och trivs så bra! Underbar stämning och vi alla hjälper till finns inget "någon annan fixar" vilket ofta innebär att det är samma personer som gör allt, utan alla hjälper till efter bästa förmåga. Trevliga människor osv. Jag har varit med i STKH när 08KT inte fanns men när jag började igen var valet självklart för min del, främst för de flesta som jag kände hade gått över till 08KT. 

Skillnaden är främst att 08KT är en mindre och intimare klubb är STKH, så skulle jag säga. Oavsett vilken klubb du väljer får du delta på allas tävlingar osv. 🙂

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

kyrkeliden
12/30/14, 8:37 PM
#2

Det har näst intill alltid funnits två klubbar i Stockholm. Det finns medlemsunderlag för det och därför fungerar det bra att ha två klubbar i Stockholm. 

Om jag inte är helt fel ute så är Stockholms "plats" Hässelby, o 08:a håller till mer söder om stan runt Västerhanninge. Någon med bättre koll kan säkert svara.

Men oavsett vilken klubb du blir medlem i får du tävla i båda och även i andra klubbar tillhörande SKHRF, t.ex. min hemmaklubb Uppsala ;)

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

[vdotrota]
12/30/14, 11:21 PM
#3

Låter som det blir 08 helt enkelt. Trevlig atmosfär och bättre läge :) tack för svar

Upp till toppen
Annons: