Annons:
Etikettträning-tips-råd
Läst 709 ggr
Moalinn
2014-11-11 12:26

Hoppa längre hinder

Kommer jag med ännu mer frågor, men om man inte frågar så kan man inte få några svar!

Har en hermelin som blivit riktigt duktig på att hoppa. Han är egentligen en utställningskanin men att hoppa skadar väl aldrig! Han verkar tycka att det är riktigt roligt. Han har vunnit två debutantklasser så vid senaste tävlingen utmanade jag ödet lite och hoppade honom i 25cm. Rättuppstående klarar han galant men så fort hindren blir lite längre med ett litet mellanrum mellan första och andra pinnen (på längden liksom, hoppas ni förstår) så hoppar han mellan istället för över alla pinnar. Funderar på om det har och göra med att han är såpass liten och inte riktigt ser hur brett det är eller om han bara är oerfaren? Går det att träna upp tänker jag? Hur ska jag gå till väga?

Har försökt träna lite hemma men antingen så hoppar han mellan eller så kommer han inte tillräckligt långt och sparkar ner pinnen längst bak.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Elsa250
2014-11-11 14:39
#1

Prova med att låta honom springa fram till hindret, men när han är precis framför stannar du honom, lyfter upp honom och visar honom hindret så han ser hur långt det är. Sen backar du några steg, släpper ner honom, puttar lite på baken så ska du se att han hoppar över istället för igenom hindret. Han kanske inte klarar längden, men då har han iallafall försökt🙂

~Don´t judge me, i was born to be AWESOME, not perfect~

Upp till toppen
Annons: