Annons:
Etiketthinder-selar-andra-tillbehör
Läst 597 ggr
Zabbio
2014-10-16 23:17

Rufs nya sele :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte bara visa upp Rufs nya sele som jag nyss sytt klart :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
MissanTissan
2014-10-16 23:19
#1

Fint!

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

[vdotrota]
2014-10-17 08:01
#2

Riktigt snygg!

Fia9000
2014-10-17 08:14
#3

Vad fin! Kan man få se en bild på den när den inte sitter på kaninen? :)

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

Zabbio
2014-10-17 11:41
#4

Tack :)

Har problem med att han lägger framtassarna mellan mag-remmen/bröstremen och trasslar in sig, så jag tog bort den remmen. Men det är inte helt optimalt med emblemet då, så jag ska göra en ny :) Och sätta emblemet på ryggen istället. Kan visa en bild på den nya sen.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zabbio
2014-10-18 12:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här kommer bild på både gamla och nya selen utan kanin :)

Den  gamla hade en bröst-rem som gick mellan frambenen, men den klippte jag bort då han fastnade i den.

Bägge två har samma sorts ''knäppe'' vid ryggslutet, men den nya (närmast)  ligger vikt för att göra remmen kortare. Jag hoppas att han kan ha selen när han blir större, genom att den kan förlängas. Men är osäker på om han får igenom huvudet då. Återstår att se. Den är ovikt när selen dras över huvudet så att halsremmen kan bli så stor som möjligt, sen knäpps den och hålls fast med ringen som kopplet ska sitta i.
Läderbiten mitt på ryggen skjuts framåt eller bakåt för att öppna eller sluta åt runt halsremmen.

Lädret ärr blötat och har fått torka i en form för att inte trycka på halsen.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Upp till toppen
Annons: