Annons:
Etikettallmänt
Läst 1186 ggr
Claranordquist
9/28/14, 8:58 PM

Fina hoppkaniner

De allra flesta har väl, precis som jag sina "favoriter" bland hoppkaniner (alltså inte någon av sina egna). Finns det någon kanin du skulle vilja ha en unge efter och i så fall - vem? Ev. finns det någon hoppkanin du tycker är extra fin? Varför? 😃

Clara Nordquist, 08 kaninhopparteam Hjärta

Annons:
Mickis1994
9/29/14, 9:11 AM
#1

Well, well nu ska vi se. Det finns flera kaniner som jag tycker om lite extra. 

Snöflingans Bullerskaft "Buller" har jag gillat länge och speciellt även hans dotter och hennes kull "Damli". Så när Buller fick en kull i sommras/våras kunde jag inte låta bli. Mamman är en snygg hare som dock inte har hoppat något mer än hemma. Så nu har jag mitt egna Bullerbarn här hemma :3 

Gillar även Meja + Coscos ungarna, alla tre kullar. De verkar så härligt att hoppa och tycker lite extra om vädurshoppare. 

Men just nu känner jag inte att jag bara måste ha en unge efter någon specifik kanin. Däremot finns det lite kombinationer som känns väldigt intressanta 🙂

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Nallemillan
9/29/14, 4:50 PM
#2

har ju mina "ögonstenar"

Glädjens Min Bästa Vän "Bästis" - Så cool att kolla på. Riktigt fin som jag vill ha bebis efter

Midgårdsolens Raavi & Tachi - Båda två otroligt härliga kaniner med en extrem hopptalang.

Lilla Lycka "Älva" - Såå sjukt häftig, luftiga hopp som är såå snygga.

och så finns det flera :P

Claranordquist
9/29/14, 6:39 PM
#3

#2 jaa Älva är cool ;) har ju ett syskon till henne :) Några jag tycker är väldigt fina och skulle vilja ha *önsketänkande* är en helfärgad och okastrerad variant av Pussel's One And Only "Trix", superrolig och fin kanin som tyvärr inte tävlar längre ;) och även Miss Pinky's Wyandotte "Dottie", inte alls gammal men superfin (hon är ju iof min systers men ändå :3 ). Älskar även Miss Pinky's Slow Step "Kami"

Clara Nordquist, 08 kaninhopparteam Hjärta

Mickis1994
9/30/14, 9:14 AM
#4

Oj, glömde! Säger som Clara Kami är en kanin man verkligen gillar :3 En unge efter han skulle aldrig vara fel :D

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

kyrkeliden
9/30/14, 12:45 PM
#5

Rolig o intressant fråga, Finns en del kaniner jag tycker är riktigt fina, men de är nog inte många av de som jag skulle vilja ha en unge efter (av olika anledningar). 

Men hmmm, får fundera lite till.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Kristall_Rosa
10/1/14, 2:36 PM
#6

En kanin som jag tycker har så galet snygg kropp är Misty Forest. Den är liten och högrest. 😍Min kanin ser ut som en stor potatis bredvid den 🤐

Annons:
PandaFish
10/8/14, 1:22 PM
#7

#6 Åh vad kul att du tycker att min Signe, Misty Forrest, är så himla fin :D Hon är min ögonsten <3

När det kommer till vilka kaniner jag tycker är fina så är det helt klart min Freja och hennes mamma Majken :) De har så otroligt fin kropp och är högresta och slanka.

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

Zofie
10/10/14, 2:10 PM
#8

Gt Ch Golden Spike ❤️ Min stora favorit bland hoppkaninerna som finns i Sverige. Helt underbart charmig, hoppar hus och en härlig utstrålning. Har träffat flera av hans avkommor som också är något otroligt trevliga. 

Hade jag haft plats så hade jag gärna tagit en avkomma efter honom, nu ska han inte få några fler kullar förvisso, så får fortsätta nöja mig med att bara beundra honom.

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

Nallemillan
10/11/14, 9:42 PM
#9

#8 han är sååå fin 😍

Yawwisen
10/14/14, 7:26 PM
#10

Hmm…. Jag vet inte riktigt…. Två sjukt fina kaniner som jag tycker, är Sam, Lövet's S Ch Stay With Me, och den finaste/duktigaste jag någonsin sett är nog Lotuz, Kings Gt Ch Young Guns, VERKLIGEN en RIKTIGT fin kanin tycker jag, hon är dessutom bara 1.5 år! Dock vill jag inte ha ha en avkomma av någon av dem, eftersom båda är besläktade med Arris, och då jag valt att inte avla på dem linjerna, så vill jag heller inte köpa en unge som jag sen inte ksn ta en kull på om den blir bra ;) Missförstå mig inte, menar inte att ni som avlar på Arris gör något fel. Däremot vill inte JAG göra det då jag inte vågar ta dem riskerna ;) Fina busiga Signe, Eros Lejonhjärta, tycker jag också är SUPER fin!

Storip
10/18/14, 5:41 PM
#11

Finns det inte hon den svart vita, Flora? Och så klart Skåningen :)

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Upp till toppen
Annons: