Annons:
Etikettkullplanering-make-maka-sökes
Läst 1943 ggr
Friggeshoppkaniner
2014-08-20 21:37

(KULL) Major Flip + Sweety's Cherry Coke

Keso och Majoren parades den 6 Augusti och madagaskar wienertecknade ungar beräknas anlända runt 5-6 September.
Detta blir Kesos sista kull så ta chansen att få en helt obesläktad stutsig och genomsnäll bebis som förhoppningsvis även ärver Kesos unika hoppstil!

Picture

Picture

Sweety's Cherry Coke - Vitblåögd (obesläktad)
E: Cinnamons Chakra
U: Solliens Prokodille

Rak: Svår 2p
Krok: Svår
Höjd: ELIT, 60 cm (inofficiellt 75 cm)
Längd: Ej elit (inofficiellt 190 cm)

Keso är en aning liten hona (ca 2,5 kg) och är väldigt lik sin mor. Går på, tar lite tid på sig, man kan ju äta gräs ;), men hoppar stooort och fint över hinderna. I övrigt har Keso har haft turen att få det bästa av sina föräldrar. Keso hoppar jämt och behöver nästan ingen övertalning alls utomhus, gillar dock inte att hoppa på matta inomhus. 
På hemmaplan river hon nästan aldrig, så denna dam tror jag väldigt mycket på (så länge hon mättat magen med grönt först ;) ! 
Hon hoppar stort och luftigt över hinderna, och man ser en hel del av farfar Birk i henne, en riktig studsboll. Min underbara, härliga kanin som alltid ställer upp! Detta är en tjej med massor av kapacitet! Hon är en riktigt härlig tävlingskompis, och goskanin här hemma. Keso har nyligen blivit svår i både rak och krok har ännu inte hunnit göra många svår starter men vet att hon har mycket att ge där.  Mycket sparsamt tävlad i höjd och längd.

Keso har börjat springa mer på banan och hoppa på fart då hon förut hoppade vissa hinder stillastående. Hemma hoppar hon höghus och är oftast den skickligaste av mina på hemmaplan. Hon kan ha en massa fart, men oftast tar hon det lugnt. Hon har även ett helt underbart psyke, hon gör sitt bästa på hoppbanan och är trevlig och snäll att hålla på med i både famnen och buren så därför tror jag mycket på en unge efter henne.

Trots att Keso är lite liten, vägde båda hennes föräldrar 3 kg och hon lyckades ändå få 9 stora ungar i sin första kull. Även Kesos kullsyskon väger runt 3 kg. Endast en av ungarna efter Kesos första kull har tävlats, men han är svår i rak och elit i krok i SKHRF och elit i allt i SKAF. Ungarna ur hennes andra kull har precis kommit ut på tävlingsbanorna och plockar pinnar i lätten. 

Även fast Keso är helt besläktad med alla stora svenska och norska hoppled, har hon många duktiga släktingar (exempelvis mamma Dixie är elit i allt utom krok där 2p saknas. Mormor Xena var elit i allt utom rak där en pinne saknades, farfar Birk saknade en pinne för bli elit i rak, farmor Naomi var svårklassad, och faster "Tintin" är elit i 3 (?) grenar, systerdöttrarna Tambora och Cotopaxi som jag tror numera är är elitklassade med cert.

Major Flip - Madagaskar (obesläktad)E: Madagascar
U: Viltgul manteltecknad

Rak: ELIT, 1C
Krok: ELIT
Höjd: ELIT, 80 cm
Längd: ELIT, 200 cm

Sofia om Majoren: Majoren är en riktigt tuff och härlig grabb. Alltid Nyfiken och go hemma på gården. Men på banan taggar han till , ofta med ett stamp innan start. Studsig och tvekar aldrig med ett lagom tempo. Gett många fina ungar bland annat Grenens Touch of Grace som bara är fyra cert ifrån en Grand-titel och hans senaste kull hos Midgårdsolens plockar pinnar på löpande band.

Om kullen: Jag tror riktigt mycket på denna kullen, jag tror nog att det kommer att bli lagomt stora ungar på minst 2,5 kg, med underbart temperament, lagomt tempo och stutsiga och allmänt roliga kaniner att ha och göra med. Som sagt så blir detta Kesos sista kull så ta chansen att få en helt obesläktad stutsig bebis som förhoppningsvis även ärver Kesos unika hoppstil!

Förväntade färger: Madagaskar wienertecknade

Medföljer: Köpeavtal, härstamningsbevis, faktamapp och övergångsfoder.
Det finns 1-2 intresserad + att jag vill behålla minst en unge.

Intresseanmälan eller frågor? Mejla ultimates@live.se eller skriv till mig på facebook :)
Går även bra att smsa på 0768438390. 
Väl mött! :)

Annons:
Mickis1994
2014-08-20 22:05
#1

Majoren ger väldigt fina unga tycker jag :)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Cilia.Teddytöserna
2014-08-20 22:34
#2

Har en majoren bebis hemma, säger som #1 majoren ger fina ungar 😍

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Friggeshoppkaniner
2014-08-21 09:56
#3

# 1 & 2 Vad kul att ni tycker det, hoppas på att få fina ungar ur denna kull också 😃

Yawwisen
2014-08-21 14:32
#4

Åh! Gud! Vill sååå gärna ha en!!

Tyvärr tycker inte mina föräldrar detsamma :(

Nallemillan
2014-08-21 16:17
#5

Jag har sätt Majoren bebisar på banan och de är för fina <3

Mickis1994
2014-08-21 17:12
#6

Vem är det som har majoren nu?

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Annons:
Friggeshoppkaniner
2014-08-22 11:19
#7

# 4 Tråkigt, men ännu finns det mycket tid kvar att övertyga 😉

#5 Vad glad jag blir att så många verkar tycka det, riktigt pepp på denna kull ❤️

#6 Det är Sofia Weiss som har honom 🙂

[vigge_]
2014-08-25 23:09
#8

Har också en Majoren bebis - perfektion! :D

Elsa250
2014-09-06 17:14
#9

Har det kommit några ungar?🙂

~Don´t judge me, i was born to be AWESOME, not perfect~

Friggeshoppkaniner
2014-09-07 17:20
#10

# 9 Nej tyvärr, tror hon gått tom. Men kommer paras om så snart tillfälle ges.

Upp till toppen
Annons: