Annons:
Etikettklasser-uppklassning
Läst 1024 ggr
Paxxie
2014-06-13 12:08

Osäker på klassnig

Hej!

Jag har funderar på att börja med kaninhoppning igen efter ett väldigt långt uppehåll. Problemet är att jag inte är 100% säker på hur mina kaniner var klassade. Särskilt min ena hane, Expo. Eftersom han börjar bli lite äldre skulle jag vilja tävla honom i veteran isåfall. Jag vet att han var svårklassad i rak/krok (minns inte alls om han hade några pinnar dock), men jag har inga tävlingsböcker kvar och hans senaste tävling var för flera år sen. Kan jag ändå flytta ner honom till veteran eller hur gör jag då? Han finns ju dokumenterad i tävlingsregister såklart, förutsatt att de fortfarande finns kvar.

Har även en hona som jag tävlat lätt med några gånger, men jag kommer inte ihåg om hon hade några pinnar. Kan jag börja om helt och hållet eller måste jag ta reda på det på något sätt?

Annons:
fossingen
2014-06-13 15:42
#1

Om det inte är äldre än 5 år så finns det i skhrf's register. Du måste helt enkelt köpa nya tävlingsböcker och isåfall fylla i pinnarna som är tagna.


Paxxie
2014-06-13 16:52
#2

Okej, det var lite det jag misstänkte. Expo är ju reggad, men jag minns inte om man reggar klassningen/pinnar också? För isåfall borde jag väl kunna lista ut det på det viset?
Annars antar jag att det bara är att bläddra igenom gamla tävlings resultat, om det inte finns något enklare vis.

Claranordquist
2014-06-13 17:24
#3

Du kan ju söka på hans namn annars så kommer alla tävlingsresultat där han varit med upp :)

Clara Nordquist, 08 kaninhopparteam Hjärta

Paxxie
2014-06-13 17:33
#4

Ja, det kan jag ju såklart! Tänkte inte på det haha.

Upp till toppen
Annons: