Annons:
Etikettklasser-uppklassning
Läst 1481 ggr
Hilda123
5/14/14, 6:27 PM

Vad är lätt ny?

Vad är det för skillnad på lätt klass och lätt ny? Min kompis säger att lätt ny är samma sak som mini. Är det så? Jag ska kanske tävla med min lillasysters hermelin om en och en halv vecka. Det finns inte miniklass, utan bara lätt ny? Tille, som kaninen heter är inte utbildad i lätt klass, utan bara mini. Jag kan alltså inte ställa upp om det är samma sak som lätt klass. Tacksam för svar. /Hilda

Annons:
Juliaskaniner
5/14/14, 6:33 PM
#1

Skrev världens längsta svar men det togs bort så skriver kortfattat ;)

Mini och lätt ny är inte samma klass. Mini är en klass mindre.

Lätt och lätt ny är egentligen samma klass, men man startar lätt ny om man inte tagit några pinnar i den grenen. Men om klubben inte arrangerar lätt ny så får man starta lätt. och när man tagit sin första pinne i den grenen får man börja starta lätt istället för lätt ny :)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Hilda123
5/14/14, 6:59 PM
#2

Okej, tack så mycket. Nu kom jag på en följdfråga. Får man starta krok första gången man tävlar med kaninen, eller måste det vara rak? Såg tävlingsprogrammet, och det fanns inte ens med lätt ny som min kompis sa. Bara krok klasser. Allt från elit till mini.

Hilda123
5/14/14, 7:00 PM
#3

Tänkte alltså att jag kan starta krok mini om det går. Annars får jag delta i en annan tävling.

Mickis1994
5/14/14, 7:52 PM
#4

#2 Om det är krok eller rak som du startar spelar ingen roll. 🙂

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Hilda123
5/14/14, 8:18 PM
#5

Tack!=) Då blir det krok mini.

Mickis1994
5/14/14, 8:30 PM
#6

#5 Lycka till! 😃

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Annons:
fossingen
5/15/14, 1:54 AM
#7

Förutom pinntagare eller ej så får lätt ny får ha "lägre" höjder såvitt jag minns än vanliga lätt. Men ett visst antal hinder får vara "normalt".


Claranordquist
5/15/14, 7:27 AM
#8

#7 nej, det ska vara samma som vanlig lätt men ofta brukar man anpassa lite med t.ex nedsänkta frambommar etc

Clara Nordquist, 08 kaninhopparteam Hjärta

fossingen
5/15/14, 10:23 PM
#9

#8 Du har nog helt rätt. Blandade ihop med SKAFKH


MusCarro
5/16/14, 9:52 PM
#10

Precis samma i SKAF KH faktiskt.. Det är samma klass som lätt och ska byggas i samma höjder fast man som sagt får ta ner nån frambom eller så för att göra det lite lättare :)

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

fossingen
5/17/14, 1:02 PM
#11

Har för mig att lätt ny hade som regel lägre höjd på vissa hinder. I alla fall för typ 8-9 år sedan, men kanske blandar ihop det. Trots allt längesedan :D


Idlil
7/15/14, 6:04 PM
#12

Men visst tar man inga pinnar i mini? har aldrig tävlat mini utan bara lätt o högre. 
Så då startar man i Lätt ny och tar en pinne där och sedan när man tagit en pinne där fortsätter man till Lätt. (om klubben såvillsäga har lätt ny)

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

Cotast
7/15/14, 7:26 PM
#13

#12 Nope, det finns inga pinnar i mini.

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

Annons:
fossingen
7/16/14, 4:43 PM
#14

#12 Precis.


Idlil
7/18/14, 11:43 AM
#15

#14 då är jag med på banan igen ;)

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

Upp till toppen
Annons: