Annons:
Etikettfoder-skötsel-burar
Läst 1174 ggr
[Just-Ask]
2/13/14, 12:51 AM

Vattenflaska med kula eller nippel?

Vad är skillnaden mellan dom i fördelar och nackdelar? Bättre sämre? Vad använder ni på era kaniner?

Annons:
Evelina!
2/13/14, 8:29 AM
#1

Vattenautomat med nippel. För det första är de lättare att fylla på/göra rent, för det andra kommer det mer vatten per "tryck" ur dem upplever jag.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

[Just-Ask]
2/13/14, 10:32 AM
#2

Tack för ditt svar! Håller på o tar reda på vilken automat jag ska köpa. Skrivit samma tråd hos kanin i fokus… med nippel verkar bra….

Henni-Chan
2/13/14, 2:36 PM
#3

Jag använder vattenautomater med nippel och upplever det som att kaninerna får ut mycket större vattenmängd än när de försöker sig på de med kula.

Tycker dessutom att det är lättare att göra rent automaterna med nippel än de med kula ;)

Sen är verkar det som att de ungar som fötts hos mig tycker nippeln är lättare att dricka från :)

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

[Just-Ask]
2/13/14, 2:48 PM
#4

Tack så mycket för ditt svar. Verkar bra med nippel…

Henni-Chan
2/13/14, 4:22 PM
#5

Glömde tillägga att jag tycker att vattenautomaterna har längre hållbarhet än flaskorna. Lite dyrare att införskaffa kanske men helt klart något du tjänar på i längden ;)

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

[Just-Ask]
2/13/14, 7:16 PM
#6

Verkar kanon ju!

Annons:
[Just-Ask]
2/13/14, 9:39 PM
#7

Tack för alla svar! Har kommit på att vattenautomat med nippel samt en skål under för dropp kommer nog bli mitt sätt. Har hört att den automaten ger mer vatten, är lättast att hålla ren, diska, plocka isär och ersätta delar som finns att köpa till, desinfektera, fylla på utifrån med bringare, osv…

Upp till toppen
Annons: