Annons:
Etikettmin-hoppkanin
Läst 2583 ggr
Cilia.Teddytöserna
2013-11-30 17:38

Midgårdsolens Raavi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag hämtade jag hem min nya stjärna Midgårdsolens Raavi han är en fin madgaskar hane på 10 veckor. Han är efter U: Major flip E: Glädjens min bästa vän. Han har slank och fin kropp och jag tror att han kommer bli snyggar med åren då han är så pass ung. Han var ett spontan köp antar jag, jag var och tävlade med kaninerna i Kvidinge och där var Sanna med Raavi och hans syskon. Det slutade med att jag åkte hem med 2 kaniner istället för 1. Han är så otrolig fin! Jag är helt kär i han, jag kan knappt bärga mig tills jag kan börja träna han! Jag tror verkligen på att han kommer komma långt! Såg när hans mamma tävlade idag och hon var jätte duktig och underbart fin framförallt. Jag såg han så tydligt bland alla i kullen, han visade verkligen upp sig, han stod så ståtligt där bland sina syskon och jag visste att det var han jag skulle ha. 3 av hans syskon finns fortfarande kvar, ni hittar Sannas uppfödning HÄR. Jag tipsar verkligen om hennes uppfödning, bra och seriös!

Här är en lite halv dålig bild på min ögonsten!

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Annons:
kyrkeliden
2013-11-30 19:00
#1

Alltid roligt med en ny liten vän :)
Tänkte så du får rätt på det, E (efter): Major Flip, U (undan): Glädens Min bästa vän.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Cilia.Teddytöserna
2013-11-30 19:02
#2

#1 Jaha, jag skrev bara av det som stod i häftet på den delen 😊

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

torpetskaniner
2013-11-30 19:18
#3

Vad fin han är!


Cilia.Teddytöserna
2013-11-30 19:21
#4

#3 tack :)

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

skanorskaniner
2013-12-01 10:57
#5

Han är verkligen superfin <3

Henni-Chan
2013-12-01 11:09
#6

Riktigt fin :)

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Annons:
Cilia.Teddytöserna
2013-12-16 20:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Idag blir Raavi 3 månader och sel träningen är i full gång. Han har växt till sig och väger snart 2 kg, öronen börjar lägga sig och jag överväger om jag ska massera ner dom eller inte. För han är ju så söt med hans yviga öron som är lite över allt. Men i lördags hade jag haft han i 3 veckor, tiden har bara flugit förbi. Nu är det snart jullov och jag siktar in mig på att träna klart han i selen så vi kan börja hoppa lite små hinder. Om det blir som tänkt kommer han debba den 25;jan dock är det i krok och jag vet inte om det är det smartaste att ta krok i första tävlingen? Vad tror ni? ❤️

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Cilia.Teddytöserna
2013-12-31 00:15
#8

Nu blir snart Raavi 4 månader och debut datumet kommer närmare och närmare. Under lovet har det varit mycket sel träning och det har gått super, nu tuffar han på i bra fart i kopplet och är inte alls svår att styra.

Inom hoppningen går det bra och han har blivit ganska hinder säker och är lugn när han går mot hindret. Han hoppar redan nu fint och luftigt och högt över hindren. Raavi väger nu lite mer än 2 kg och har växt till sig och är just nu ganska stor för att vara 3 månader. Öronen har fortfarande inte lagt sig och jag har bestämt att dom ska få göra lite hur dom vill 🙂

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Henni-Chan
2013-12-31 01:07
#9

Vad stor han har blivit, ska bli kul att se vad som kommer ur denna kull Skämtar

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

eme
2014-01-01 01:53
#10

#8 Ska man lära kaninen att bli styrd i koppel innan man börjar hoppträna? Har tänkt att börja med min kanin men kan ingenting om hoppning, så måste läsa på.


kaninloggen.bloggplatsen.se

Evelina!
2014-01-01 10:57
#11

#10 Det är ju bra om kaninen inte får panik när det tar stopp i kopplet. Därför tycker nog jag att man bör ha tränat liiite på att styra innan man börjar hoppträna. Vill du just läsa på om kaninhoppning rekommenderar jag att du läser Kaninhoppning 2 av Lisbeth Jansson.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

eme
2014-01-01 11:18
#12

#11 Tack! I den boken står det att man ska lära kaninen disciplin, eller något. Ska man göra det?


kaninloggen.bloggplatsen.se

Evelina!
2014-01-01 11:28
#13

#12 Disciplin är väl lite överkurs kan jag tycka, så länge kaninen går att hantera och är med på noterna ser jag ingen anledning till det. Det är ju inga hundar precis.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
eme
2014-01-01 12:32
#14

#13 Okej, vad bra! Tänkte väl det.


kaninloggen.bloggplatsen.se

Cilia.Teddytöserna
2014-01-04 03:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Skulle vilja ha era åsikter om att debutera i krok? Har hört från vissa att det inte är bra att ta krok i första tävlingen och från vissa att det är bra. Vad är era åsikter? Ge gärna lite för och nackdelar om att starta för första gången i krok. Tanken var ju att starta han i krok nu den 25, men vill höra lite åsikter innan jag anmäler han. 

Tack på förhand :).

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Vincent...
2014-01-04 09:00
#16

Starta krok med han! De första tävlingarna kan man oftast se som träning med alla nya lukter och ljud. Har själv debuterat små som inte har tränat krok innan.

HAHAHAHAHAHA…..

Cilia.Teddytöserna
2014-01-26 21:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Igår startade Raavi i kroken, han hoppade jätte fint på framhoppningen och hade bra fart och kom starkt på hinderna. Men när hon kom ut på banan blev han jätte räd och kröp mellan hinderna så han kom tyvärr inte i mål. Jag är nöjd med hans prestation, han hoppade bra på framhoppningen som jag sa och att han hopade är huvudsaken ♥ Under dagen så skötte han sig bra, han visade upp sig fint och lät alla klappa och mysa med han. Bil resan var heller inget problem. Nästa tävling blir den 15 feb, då blir det rak lätt och inofficiell cupp. Fick inte några bra foton från tävlingen så det blir en gammal bild.

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Cilia.Teddytöserna
2014-02-18 19:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Nu va det ett tag sedan jag skrev här, Raavi har inte tävlat på ett tag utan jag har fokuserat på att träna hemma och att gå i koppel. Lätt träningen har gått bra och han ska starta lätt rak den 1:e mars.

På bilden ser ni Raavi och hans 3 syskon som tävlar i samma klubb, ser ni vilken som är Raavi? ;)  Foto: Malin Hultman

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Henni-Chan
2014-02-19 00:29
#19

Den där bilden är så grymt fin! :D

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Cilia.Teddytöserna
2014-02-19 00:30
#20

#19 ja den är underbar, syskonen återförenas 😃

Sen är malin en jätte bra fotograf så det gör ju också bilden så pass bra 😍

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Annons:
Henni-Chan
2014-02-19 00:31
#21

#20 - Kan inte annat än hålla med dig om det! Hoppas det går bra för dig och Raavi och att ni kommer igång med hoppningen inom kort Skämtar

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Cilia.Teddytöserna
2014-02-19 00:33
#22

#21 Tack! ❤️ Ja jag hoppas det med, han har en stor kapacitet han ska bara komma på det själv 😉

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Henni-Chan
2014-02-19 00:35
#23

#22 - Du får uppdatera med lite bilder och om hur det går tycker jag :)

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Cilia.Teddytöserna
2014-02-19 00:37
#24

#23 ja det ska jag försöka, träning på lördag så får tvinga dom andra på träningen att fota han 😎

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Henni-Chan
2014-02-19 00:39
#25

#24 - Tycker jag låter som en ruskigt bra ide :)

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Cilia.Teddytöserna
2014-02-19 00:40
#26

#25 ja eller hur😉

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

tilde&twix
2014-02-19 10:31
#27

Hendrike, jag kommer åka med på träningen till helgen & tävling nästa helg och då jag inte har några egna hoppisar så agerar jag fotograf : )

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

 


 


Annons:
Henni-Chan
2014-02-19 15:26
#28

#27 - Härligt :)

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Cilia.Teddytöserna
2014-03-13 23:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

tävling den 22:e för Raavi, blir mini eftersom han har haft en paus.

Ska försöka få loppet på film, möjligt några bilder :D

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Cilia.Teddytöserna
2014-05-25 20:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Idag släppte det äntligen för raavi och han gjorde fina lopp och slutade på 0+3. Super nöjd! Lugn och sansad men med en jäkla fart och hindersäkerhet 👍 Tyvärr så kom han precis utanför pinne men vi provar igen nästa gång. Idag är jag bara så glad över att han tog sig igenom banan så fint!

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Cilia.Teddytöserna
2014-10-26 19:24
#31

Det var ju ett tag sedan jag uppdaterade här. 
Sedan sist så har raavi klassat upp sig till medelsvår i både rak och krok med 2 pinnar i båda grenarna. Han har fyllt 1 och debuterat i höjd och tog pinne, klarade 70 där vi stannade. Sedan sist har han förändrats ganska mycket, han har blivit lugnare och fått bra med självförtroende❤️ Han har även lagt sina parabolöron vilket jag inte hade trott 😂

Foto: Mathilda Gullholm

Igår tävlade han rak msv för andra gången och gick på 0+0 och tog sin andra pinne. Detta loppet är det finaste han har gjort än så länge, är så stolt över honom, min fina bebis 😍

Videon är i ganska dålig kvalité tyvärr, men det får gå.

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Nallemillan
2014-10-26 21:28
#32

Hejja Raavi 😍❤️

Cilia.Teddytöserna
2014-11-15 20:52
#33

Idag startade raavi rak medelsvår för tredje gången och tog även då sin 3:e pinne på två helt underbara lopp! Min första svårkanin😍 
13:e debuterar han rak svår och sen satsar vi på kista!🙂

Video från finalen, grunden finns även på samma kanal:

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Upp till toppen
Annons: