Annons:
Etikettom-sajten-sajttävlingar-lekar
Läst 2010 ggr
torpetskaniner
4/2/13, 12:03 AM

Månadens hoppkanin April

Då var det dags för månadens hoppkanin i April.

Denna gång är temat inget mindre än "finaste ekipaget".

Ta en bild (gärna på föraren och kaninen tillsammans, annars en bild på endast kaninen) och berätta om ditt favoritekipage. Det kan självklart vara du själv med någon speciell kanin, men roligast är om du tar något annat ekipage som har det där "lilla extra" ute på banorna. Skriv en kort motivering till varför du väljer just dem :)

Lite regler ang bild:

  • Du måste ha tagit bilden själv / alt. ha tillåtelse av fotograf att använda bilden
  • Sista dagen att lägga in bild för att vara med i månadens hoppkanin är den 25:e varje månad.
  • Bilden ska på något sätt ha knytning till kaninhoppning.

VINNAREN

Vinnarens bild och förklaring kommer stå på förstasidan här på sajten. Vid årets slut kommer sedan alla vinnarna under året att tävla om "Årets Hoppkanin".


Annons:
torpetskaniner
4/8/13, 8:35 PM
#1

Kom igen nu, ställ upp med lite kul bidrag folk! Det var ju ni som tjatade så om månadens hoppkanin :) Släng upp vad som helst!


Alvirpo
4/9/13, 7:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag tycker Liv och Bifur har det där "lilla extra". För sedan i höstas så har dem bara klättrat upp genom klasserna känns dem som. Nu är han i svår i både rak och krok medan jag och brorsan här hemma sitter fast i lätten. Men det känns så kul när det kommer flygande på banorna, för han har lite fart också!

[Bambis]1
4/12/13, 11:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det här är Vendela och jag.hon är min alldeles speciella kanin,för varända gång jag kommer till buren vill hon slicka mig. Hon är fyra år från djuraffär :) en riktig Gosgris

lovemysack
4/15/13, 1:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag vill anmäla min ena hoppkanin Gizmo till månadens hoppkanin. Gizmo har varit en rätt stressad kanin sen nyss. Han har inte velat gått ut och gått i selen, snurrade i selen och ville hem hela tiden, klättrade på benen för att han ville upp i famnen. Men här om dagen efter ett uppehåll med promenden satt jag på honom hans sele och gick ut. Gissa vem som gick på hela turen utan att ens tänka på att vända om och springa hem. Det var som han ville in och ta det lungt några dagar och kolla på resultatet! :D Nu går han där nästan varje dag. Jag är glad att du finns Gizmo. <3

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

[Bolten]
4/16/13, 2:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Kan inte låta bli att lägga upp en bild på min egen lilla tös :) En hermelinkorsning från djuraffär som nu är elit i alla fyra sm grenar :)

kyrkeliden
4/17/13, 1:29 PM
#6

Riktigt härligt ämne! :D

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Annons:
Northernlights KU
4/24/13, 11:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här har vi Stjärnans S Ch Wellington aka "Wille" och matte Annelie. Annelie har själv fött upp Wille, och de tycks vara som klippt och skurna för varandra, vilket har resulterat i en lång och diger meritlista bl.a. innehållande flera SM-segrar och -placeringar. Många cert har det blivit, vilket innebär att Wille numer kan titulera sig som Super Champion. Wille var även innehavaren av det tidigare svenska rekordet i höjdhopp. Dessutom kan jag intyga att såväl matte som kanin är två väldigt charmiga och trevliga typer 😉

Bilden är från 2009 (kan ha varit Norrlandscupen kanske…?) där de tar en liten paus och laddar upp inför nästa start.

           Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

torpetskaniner
4/25/13, 6:03 PM
#8

Kom igen nu folk! Sista dagen att publicera bidrag är idag :D Så släng in era favoritekipage, det kan vara ni själva :)


marty94
4/25/13, 6:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Pralinens när jag hör din röst - Ådi
Och jag själv som förare 🙂
Denna kille fick jag ta över tidigt detta år.
När han kom till mig hade han inte blivit hoppad på drygt ett år,
Så det var massor med jobb!
Vi har tränat och byggt upp ett underbart band.
Då jag (även förare på men syns inte på bilden)
Elit klassad i allt och vi har nu startat första gången och knep en 2a plats. 
Jag har aldrig haft riktigt tur inom hoppningen tills Ådi kom som en frisk fläkt in i mitt liv.
Kommer när man ropar och älskar att gosa.
Ådi har flyttat runt en del men hos mig kommer han få stanna för att jag känner att vi fungerar så bra ihop ❤️

volly04
4/25/13, 9:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag och min egna kanin Santos (Grenens Starlit Eyes) har något speciellt band ute på banorna. Vi har lätt att sammarbeta tillsammans och lyssnar av varandra.

Det går oftast lagom fort och stabilt och han är en ren trygghet att hoppa med då han vet precis vad som förväntas av honom. Tack vare honom har jag kommit så långt inom hoppningen som jag har gjort och utan honom skulle inte tävlandet vara densamma!

Kolla gärna in min blogg!

Mvh Elin

[EllenAlicia]
4/26/13, 10:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

*oj det var försent*

If I Were A Boy- Zingo

Zingo ä det lilla extra ^^ alltid glad att se mig gillar både att springa och mysa i mitt knä, vill alltid slicka mig. Vi har så bra kontakt med varann <3 hon lär sig allt så snabbt och är värdens bästa kanin. När alla hälsar på hos mig tycker dem att hon är så gosig och snäll oc blir så förvåna att hon inte vill sluta slicka en <3 älskar henne och skulle aldrig kunna leva utan henne!

såklart gillar mina kaniner lika mycket, men jag ha ett starkare band med Zingo

#thebestbunnyintheworld ❤️

Upp till toppen
Annons: